c_300_250_16777215_10_images_68316.jpg

ترکمن سسی- معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس آمادگی تشکیل پایگاه بحران شرق استان گلستان و یا پشتیبانی ستاد بحران شرق گلستان را دارد.


عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در گنبدکاووس اظهار داشت: برای ایجاد و احداث این پایگاه, آمادگی تهیه زمین را داریم و اداره کل بحران گلستان با همکاری ستاد بحران کشور, تجهیزات و امکانات این پایگاه را تجهیز و آماده کند.
وی افزود: با توجه به حوادث زیادی که در شرق استان در طول سال رخ می‌دهد, وجود چنین پایگاهی برای شرق ضروری است و بخشی از امکانات آن را به حوادث اختصاص خواهیم داد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: نیاز به چنین پایگاهی قبل از نیاز شهرستانی, استانی است تا بتواند حوادث و بحران های شرق را به موقع ساماندهی و رفع نماید و ما آمادگی مدیریت توام شهرستان و استان را داریم.
کریمی با اشاره به ضرورت وجود آب و برق در اماکنی مانند بیمارستان‌ها تاکید کرد: مشکل ژانرتور بیمارستان‌ها باید رفع شود ,تا در صورت قطع برق, خدمات‌دهی این اماکن دچار خلاء نشود, زیرا 47 درصد حوادث استان در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس درمان می‌شود.
وی یادآور شد: شرایط بسیار سختی در حوزه شهرستان با توجه به گرمای بی‌سابقه 25 سال گذشته داریم و این افزایش دما, مشکلاتی در حوزه آب شرب و برق چه در شهر و چه در روستاها ایجاد کرده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در اعتبارات تملک دارایی شهرستان, اعتبارات خوبی در حوزه برق و آب برای رفع مشکلات موجود و ایجاد تاسیسات مورد نیاز تخصیص خواهیم داد تا در سال‌های آتی این مشکلات مرتفع شود.
کریمی با اشاره به مشکلات برق و آب و خاموشی‌های مکرر در گنبدکاووس اظهار کرد: پی‌گیری‌های زیادی برای رفع این مشکل که در حوزه شهرستانی نبود, انجام شد و برای نخستین بار جلسه‌ای با حضور مدیرعامل برق منطقه‌ای گلستان و مازندران, معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای, مدیر امور بهره‌برداری انتقال نیروی برق گلستان برگزار شد و آخرین وضعیت مورد بررسی و بحث قرار گرفت و قرار شد برای تقویت و تامین برق و زیرساخت‌های لازم, تاسیسات مورد نظر ایجاد شود.
کریمی با اشاره به شرایط بحرانی آب تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های اداری موظفند ضمن صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف از آب شرب برای مصارف غیر ضروری جدا پرهیز کنند و مخازن ذخیره آب را در ادارات داشته باشند.
وی افزود: در روزهای گذشته 2 دستگاه اجرایی مبنی بر مصارف غیرضروری از آب شرب گزارش شد که ضمن برخورد با این دستگاه‌ها, آب آنها چندین ساعت قطع شد تا اولویت اصلی و خط قرمز ما در حوزه آب شرب تفهیم شود.
یوسفعلی مسعودی, کارشناس مسئول بازسازی اداره کل مدیریت بحران گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: در سال 96 مبلغ 44 میلیارد تومان برای پروژه‌های حوادثی در گلستان تعریف شده و انتظار می‌رود تا این پروژه با کیفیت اجرا شود.
وی افزود: انتظار داریم پروژه‌های حوادثی در مناطق حادثه‌خیز, ضمن تخصیص اعتبارات استانی, در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز دیده شود تا از محل ماده " 10" و "12" تامین اعتبار شود.
کارشناس مسئول بازسازی اداره کل مدیریت بحران گلستان تصریح کرد: ما در بحران و حوادث در حوزه برنامه ریزی و ساماندهی دچار مشکل هستیم و باید هماهنگی را تمرین کنیم./ خبرگزاری تسنیم

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر