c_300_250_16777215_10_images_68360.jpg
ترکمن سسی- مشکلات مردم بخش مرزی داشلی برون در نخستین نشست مشترک دهیاران بخش با فرماندار ویژه و برخی مدیران ادارات اجرایی و خدماتی این شهرستان در سالجاری بررسی شد.


به گزارش ایرنا ، در این جلسه که روز سه شنبه در بخشداری داشلی برون برگزار شد، بخشدار این بخش مرزی در سخنانی با قدردانی از حضور مسئولان در این نشست گفت: داشلی برون با وجود ظرفیت های بسیار و مردمان خوبی که دارد، در برخی از حوزه ها با مشکلاتی مواجه است.
حاجی نظر شیر محمدلی از افت ولتاژ برق در همه 30 روستای این بخش به عنوان مهمترین مشکل ساکنین آن یاد کرد و افزود: برای رفع این مشکل باید برخی زیرساخت های اساسی در حوزه برق ایجاد شود.
وی افزود: پیش بینی نشدن گازرسانی به برخی روستاهای این بخش از خیرخواجه نجف تا روستای دده اولوم و نیز روستاهای آی تمر، نارلی داغ ، آق بند و قره دونگ و نیز فقدان شانه خاکی در بخش اعظمی جاده منتهی به روستای کرند که سبب تصادفات می شود از دیگر مشکلات این بحش است.
شیرمحمدلی با بیان اینکه شبانه روزی شدن برخی درمانگاه ها و تسهیل در اخذ وثیقه از سوی بانک ها برای بهره مندی بیشتر روستاییان از تسهیلات اشتغال روستایی از دیگر مطالبات مردم این بخش است، بر ضرورت تلاش بیشتر متولیان صدور اسناد مالکیت اراضی مسکونی و زراعی روستاهای این بخش تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه شهر اینچه برون به عنوان مرکز بخش مرزی داشلی برون نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های مدیران برای خدمت رسانی به مردم گفت: مدیران باید با تلاش شبانه روزی و عمل جهادی به مردم خدمت کنند.
آخوند مدد هوشمند افزود: مردم انقلابی این بخش با تقدیم 15 شهید به نظام جمهوری اسلامی از وفادارترین و بهترین مردمان هستند که باید مورد توجه بیشتر مدیران برای ارائه خدمات بهتر قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، در این نشست دو تن از دهیاران بخش داشلی برون نیز با تشریح مشکلات مردم این بخش از اجرایی نشدن طرح انرژی خورشیدی که کلنگ احداث آن با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی در سال گذشده به زمین زده شد و نیز کاهش شدید آب رودخانه مرزی اترک در 10 سال اخیر و ایجاد مشکلات بسیار برای دامداران و کشاورزان منطقه به عنوان مشکلات اساسی بخش ذکر کردند.
پرداخت نشدن کامل بهای محصولات گندم و جو، پرداخت نشدن خسارت بیمه محصولات کشاورزی از سوی صندوق بیمه، فرسودگی خطوط انتقال آب، نیمه کاره رها شدن سالن ورزشی روستای داشلی برون و افزایش سرقت ها از دیگر مشکلاتی بود که دهیاران بخش مرزی داشلی برون در دیدار با مدیران شهرستان گنبدکاووس اعلام کردند.
بخش مرزی داشلی برون از توابع شهرستان گنبدکاووس است که با 30 روستا و یک نقطه شهری در طول نوار مرزی ایران و ترکمنستان در شمال شهرستان گنبدکاووس گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق 26 هزار نفر ساکنین آن را برادران ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر