c_300_250_16777215_10_images_68399.jpg

ترکمن سسی- مدیر جهادکشاورزی شهرستان آق قلا گفت: امسال یک شرکت تعاونی در زمینه پرورش شتر و فرآوری شیر شتر در شهرستان آق قلا تشکیل شد.


علی اکبر عرب احمدی در گفت و گو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: در آق قلا 3500 نفر شتر وجود دارد که با تولید گوشت، شیر و دوغ آن کمک زیادی به اشتغال شهرستان می شود.

 وی افزود: امسال یک شرکت تعاونی را در سطح شهرستان فعال و تسهیلات کم بهره از محل توسعه روستایی برای آن در نظر گرفتیم. این شرکت در زمینه پرورش و فرآوری شتر فعالیت خواهد کرد.

عرب احمدی تصریح کرد: در حال حاضر شیر و دوغ شتر با قیمت بسیار کم از مردم منطقه خریداری می شود و در استان های دیگر کشور با قیمت چند برابر به فروش می رسد. با تشکیل این تعاونی هم اشتغال زایی صورت می گیرد و هم فروش شیر و دوغ شتر ساماندهی می شود.

مدیر جهادکشاورزی آق قلا در ادامه گفت: 47 فارم مرغداری فعال و مکانیزه با میزان تولید 3 میلیون قطعه در هر دوره در این شهرستان وجود دارد که از این نظر رتبه دوم استان را داریم.

وی با اشاره به اینکه آق قلا رتبه دوم تولید گوشت دام سبک را در استان داراست، تصریح کرد: 12 هزار راس گوسفند در سطح شهرستان وجود دارد که 90 درصد آنها به صورت سنتی اداره می شوند.

عرب احمدی با بیان اینکه این شهرستان در تولید شیر گاو نیز رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است، افزود: 4732 راس دام سنگین در این شهرستان داریم که هم به جهت تولید شیر و هم تولید گوشت مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیر جهادکشاورزی آق قلا خاطرنشان کرد: سه کشتارگاه بزرگ صنعتی طیور و تنها کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین استان در این شهرستان فعال است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر