c_300_250_16777215_10_images_68511.jpg

ترکمن سسی - رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با تعامل، مشکلات روستاییان شرق گلستان را حل کنند.

عصر یکشنبه برخی روستاییان شهرستان کلاله در دیدار با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ابراز مشکلات خود مبنی بر تعارض زمین های اجدادی آنها و اراضی ملی پرداختند.
خلیل آقایی در این رابطه اظهارکرد: مرزداران منطقه با تمام مشکلاتی که با آن درگیر هستند همچنان پای عهد و میثاق خود با انقلاب ایستاده اند و این مناطق را رها نکرده اند و این وظیفه ماست که به وضعیت آنها رسیدگی کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مسئولان با توجه به راه های موجود که در قوانین نهادینه شده است در جهت رفع این مشکل تلاش کنند.
وی با انتقاد از مدیران برخی دستگاه ها گفت: مدیران اگر تعامل را در این رابطه برقرار کنند مشکلات بر زمین نمی ماند و با ارائه راه حل های مناسب و می توانند با استفاده از عکس های هوایی که مورد تایید ما نیز می باشد به این وضعیت پایان دهند.
آقایی با اشاره به انواع مشکلات این روستاییان گفت: بخشی از این اراضی با ارجاع به کمیسیون تداخل قابل حل بوده، در قسمتی دیگر که تعارض بین کشاورزان و دامداران به دلیل اعتراض دامداران در راستای از دست رفتن محل چرای دام خود مخالف کشاورزی هستند با ورود مسئولان و مصالحه بین این افراد، راه حل را می توان پیدا کرد.
وی گفت: دستگاه های جهادکشاورزی، منابع طبیعی،ثبت اسناد، کمیسون اقتصاد و دارایی و امور اراضی استان با همکاری هم در چند روز آینده طبق یک زمانبندی برنامه ای برای حل این مشکلات تبیین نمایند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان نیز در این جلسه بیان کرد: اصلی ترین اختلاف در این زمینه بین کشاورزان و دامداران است که این موضوع نیز با ارجاع به کمیسیون ویژه در حال بررسی و حل مشکل می باشد.
ابوطالب قزل سفلو خاطرنشان کرد: این دستگاه مشکلات روستاییان را براساس موازین قانونی بررسی می نماید و این قبیل مشکلات را از طریق دستگاه های مربوطه و با استناد به عکس های هوایی مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز یکشنبه با سفر به استان گلستان مسائل منابع طبیعی این استان را مورد بررسی قرار داد و در شرق استان گلستان با سفر به شهرستان های آزادشهر، کلاله، گالیکش و گنبدکاووس ضمن بررسی مشکلات این منطقه با مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری دیدار و گفت وگو کرد.
شهرستان کلاله با 55 هزار هکتار مرتع در شرق گلستان قرار دارد. /ایرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر