c_300_250_16777215_10_images_68516.jpg

ترکمن سسی- بخشدار مرکزی شهرستان آق قلا گفت: در ایجاد شغل دولت هم وظایفی بر عهده دارد ولی اصل کار خود مردم و جوانان هستند که باید همت و مهارت آموزی کنند تا با حمایت دولت بتوانند کارآفرینی بکنند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، اسماعیل آرخی، بخشدار مرکزی شهرستان آق قلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه روستای عطاآباد، کرد و اونق یلقی از روستاهای بدون بیکار شهرستان آق قلا است و رونق کارگاه های آنجا برای جوانان منطقه موجب اشتغالزایی شده است.
وی ادامه داد: جوانان این روستاها در سال های قبل با کار در شهرهای بزرگ ضمن مهارت آموزی سرمایه اولیه ای نیز جمع آوری می کردند و هم اکنون در روستاهای خود با راه اندازی کارگاه های صنایع چوب و مبل موجب اشتغالزایی جوانان شده اند که این الگو می تواند در روستاهای دیگر نیز پیاده شود.
بخشدار مرکزی شهرستان آق قلا گفت: بخش مرکزی شهرستان دارای 70 هزار نفر جمعیت است که شامل؛ سه دهستان شیخ موسی، آق آلتین و گرگان بوی است.
بخشدار مرکزی آق قلا خاطر نشان کرد: با تشکیل شرکت تعاونی در روستای عطاآباد در پی این هستیم که زمینه صادرات را به کشورهای ترکمنستان و آسیای میانه فراهم کنیم.
وی در خصوص اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان گفت: طرح هادی در هیچ یک از 53 روستای بخش مرکزی به شکل کامل اجرا نشده و هنوز تحقق نیافته است.
آرخی تاکید کرد: یکی از گله مندی های ما از بنیاد مسکن این است که آنچه که حق شهرستانی است را ادا نمی کنند و در این شهرستان با وجود 140 هزار نفر جمعیت و گستردگی جغرافیایی تا مرز اینچه برون یک بنیاد مسکن نداریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر