c_300_250_16777215_10_images_68525.jpg

ترکمن سسی– کار آماده سازی فضای عرفات و منا برای اعمال حج تمتع سال 97 به آخرین مراحل خود رسیده و رئیس سازمان حج و زیارت در این روز از اردوگاه های زائران ایرانی که با همکاری موسسه مطوفین حجاج ایران آماده شده است، بازدید کرد.


????به گزارش خبرنگار ما ، عصر جمعه ، با خروج از شهر مکه مکرمه ، راهی عرفات شدیم، منطقه ای در حدود 20 کیلومتری جنوب شرق مکه ؛ منطقه ای در حصار کوه های کوتاه و بلند صخره ای ؛ نقطه ای از زمین که طی یک هفته آینده به محل تجمع میلیون ها مسلمان تبدیل خواهد شد تا بخشی از اعمال حج تمتع خود را در این مکان انجام دهند.
????در طول مسیر ، در نزدیکی های منطقه ای به نام مزدلفه سایه بان ها و کمپ های استراحت و سرویس های بهداشتی توسط دستگاه های ذیربط سعودی آماده شده است.
???? این استراحت گاه ها در حدفاصل چند کلیومتری عرفات برپا شده است و هنگامی که به عرفات می رسیم، انبوهی از چادرهای محل اسکان حجاج به چشم می خورد که با ترتیب و نظم خاصی برپا شده است.
????هنگامی که وارد کمپ حجاج ایرانی شدیم، دکتر طلال رئیس موسسه المطفی سعودی و جمعی از مدیران این موسسه به استقبال هیات ایرانی آمدند. استقبال گرم و نشستی صمیمی که در آن روند امور اجرایی برای آماده سازی خیمه های عرفات برای حجاج ایرانی با حضور مسئولان ایرانی و سعودی بررسی شد.
????پس از یکسری گفت وگوها در خصوص مسائل جاری درارتباط با آماده سازی محل اسکان ده ها هزار حاجی ایرانی در عرفات  منا ، حمید محمدی و دکتر طلال از خیمه های  برپا شده در عرفات و  منا بازدید کردند.
????چادرهای گروهی و جمعی بسیار بزرگی برپا شده که در آن دستکم 6 کولر گازی بزرگ عمودی تعبیه شده و کف آن با قالیچه های ماشینی فرش شده است.
????محوطه سازی و امور زیرساختی ازجمله سرویس های بهداشتی و امکانات اردوگاهی برای اسکان زائران ایرانی در هفته آینده نیز تقریبا آماده شده است.
????در پایان بازدید در عرفات،  محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت، با هماهنگی وزارت حج عربستان 86 هزار زائر ایرانی وارد عربستانی می شوند که بیشتر آنان طی روزهای گذشته وارد مدینه و مکه شده اند.
????وی از هماهنگی های صورت گرفته برای رفع اشکالات سال گذشته و برپایی چادرهای اسکان در عرفات و مناسخن گفت و افزود : وضعیت چادرها از نظر ظاهری و امکانات نسبت به سال گذشته بهتر شده است.
پس از این مصاحبه کوتاه ، طرفین به سمت منا روانه شدند و از کمپ استقرار حاجیان ایرانی در این مکان نزدیک به شهر مکه نیز بازدید کردند.
????مناسک حج از هفتم ذیحجه (هفته آینده) با حرکت نزدیک به 3 میلیون حاجی از سراسر جهان اسلام به سمت عرفات آغاز می شود.
????از ایران نیز 86 هزار زائر که تا روز جمعه بیش از 60 هزار تن از آنان وارد عربستان شده اند، در حج تمتع امسال شرکت دارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر