c_300_250_16777215_10_images_68540.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: امسال 142 هزار تن گندم مازاد استان به 13 استان دیگر برای تامین مواد اولیه کارخانه های مواد غذایی حمل شده است.


حمیدرضا علی محمدی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این میزان، 107 هزار تن گندم از طریق زمینی و بقیه به صورت ریلی از استان خارج شده است.
وی همچنین به رویکرد فرآوری گندم گلستان اشاره کرد و افزود: از امسال تلاش می شود که گندم بیشتری پس از فرآوری (تبدیل به آرد ) به دیگر استان ها حمل شود تا ارزش افزوده و درآمد حاصل از آن نصیب گلستانی ها شود.
علی محمدی با یادآوری خرید 929 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گلستان با نرخ تضمینی در 100 مرکز اضافه کرد: پیش بینی می شود از این میزان 600 هزار تن آن تبدیل به آرد شده و مابقی برای مصرف ساکنان دیگر استان ها ارسال شود.
به گفته وی، در این استان 33 واحد فرآوری گندم با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا بر اساس داده های آماری سازمان جهاد کشاورزی گلستان گندم تولیدی استان با داشتن 12 تا 13 درصد پروتئین، 28 تا 30 درصد گلوتن مرطوب و 78 تا 80 کیلوگرم وزن هکتولیتر در رده مرغوب‌ترین محصول کشور است و به حدود نیمی از استان های دیگر نیز برای مصرف ساکنان آنها حمل می شود.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان در خصوص پرداخت مطالبات گنمکاران هم گفت: با پرداخت بخشی از مطالبه این قشر که به تازگی از مرکز به حساب بانکی آنها واریز شده، میزان دریافتی کشاورزان به 69 درصد رسیده است.
وی افزود: تاکنون هشت هزار و 587 میلیارد ریال از این مطالبات واریز و سه هزار و 832 میلیارد ریال دیگر از طلب کشاورزان بابت محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی باقی مانده که به مرور از طریق سازمان مرکزی به حساب آنها واریز خواهد شد.
به گفته وی، ارزش ریالی گندم تحویل شده کشاورزان گلستان به شرکت غله استان در سال زراعی جاری 12 هزار و 410 میلیارد ریال بوده است.
علی محمدی ادامه داد که امسال هر کیلوگرم گندم با نرخ 13 هزار ریال به صورت تضینی توسط دولت خریداری شد، برداشت و تحویل این محصول در گلستان از خرداد تا میانه مردادماه ادامه داشت.
گلستان با 650 هزار هکتار زمین کشاورزی، از قطب های تولید گندم کشور به شمار می رود و مازاد تولید آن به استان های دیگر ارسال می شود.
 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر