c_300_250_16777215_10_images_68571.jpg

ترکمن سسی- چند مدتی است که اعضای شورای شهر آزادشهر تصمیم به حذف شهردار گرفته اند. آنها با طرح سوال از شهردار وی را استیضاح کردند، اما مصوبه آنها به دلیل شفاف نبودن سوالات توسط فرمانداری رد شد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از تیتر آزاد، بعد از استیضاح شهرام سعیدی شهردار آزادشهر توسط شورای شهر و رد مصوبه شورای شهر توسط فرمانداری، هوشنگ جوانمرد معاون مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان در شهرداری آزادشهر حاضر شد و شهرام سعیدی را دوباره در سمت خود ابقاء کرد.
شورای شهر آزادشهر در واکنش به این عمل، روز چهار شنبه ساعت ۷ صبح جلسه ای با رضا آهنگری سرپرست پیشنهادی خود با عنوان نشت اعضای شورای شهر با سرپرست شهرداری آزادشهر برگزار کردند.
یک ساعت بعد میرمحمد غراوی معاون عمرانی استانداری گلستان به همراه طیبه خلیلی مدیرکل دفتر شهری و امور شوراها با حضور در فرمانداری با سید رسول حسینی فرماندار و اعضای شورای شهر آزادشهر دیدار و در ارتباط با مسائل شهرداری آزادشهر گفتگو کردند.

در این دیدار معاون عمرانی استانداری ضمن دعوت به همدلی و همکاری همه اعضای شورای شهر بیان داشتند: اختیارات و حوزه مسئولیت های شورای شهر در بحث انتخاب شهردار، طرح سوال، استیضاح و در نهایت برکناری کاملا مشخص و قانون فصل الخطاب رفع همه اختلافات موجود است.
وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: استانداری در حوزه شهرداری ها اختیاراتی دارد و همه فعالیت ها و اقدامات اعضای شورای شهر در کل استان رصد می شود. سعی کنید همه توجهات خود را معطوف به عمران شهری نمایید و از اختلافاتی که در نهایت موکلین شما ضرر خواهند کرد بپرهیزید.
میر محمد غراوی همچنین به اعضای شورای شهر اعلام کرد: مصوبه شما برای استیضاح شهردار تا به تایید فرمانداری و استانداری نرسد قانونی نیست و این به معنی این است که هیچ تغییری در شهرداری آزادشهر رخ نداده است و شهرام سعیدی در سمت خود باقی خواهد ماند. این موضوع روز یکشنبه ۲۸ مرداد در شورای حل اختلاف استان بررسی خواهد شد تا نتیجه نهایی اعلام شود.
سپس ساعت ۹:۳۰ دقیقه کانالهای همراه با رضا آهنگری خبر برگزاری جلسه وی با اعضای شورای شهر آزادشهر به عنوان سرپرست شهرداری را نشر دادند. عکس و متن خبر توسط یکی از اعضای شهرداری و گویا به دستور شورا برای آنها فرستاده شده بود. (عکس و خبر برای تیتر آزاد هم فرستاده شد) چند ساعت بعد این خبر در کانال شهرداری آزادشهر نیز کار شد!
حال سوال این است، آیا شورای شهر آزادشهر قصد دهن کجی با استانداری گلستان را دارد؟!
 آیا نباید اعضای شورای شهر تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم بگذارند؟!

در همین خصوص هادی سمیعی فعال فضای مجازی در کانال خبری خود نوشت:
در شورای شهر و شهرداری آزادشهر چه می گذرد؟
سیر تا پیاز اتفاقات؛
در جلسه عصر دوشنبه ۸ مرداد ۹۷ شورای شهر پس از طرح سوال از شهرام سعیدی و قانع نشدن اعضای شورا از پاسخ، طرح استیضاح وی مطرح و در نهایت با ۴ رای موافق و ۱ رای مخالف، از مسئولیت برکنار شد، با برکناری شهردار آزادشهر، رضا آهنگری معاون شهردار، سرپرست شهرداری شد.
امام جمعه، فرماندار، اصحاب رسانه و برخی شهروندان خواستار شفاف سازی دلایل و روند استیضاح شهردار توسط شورای شهر شدند.
شورای شهر قول دادند در نشستی خبری شفاف سازی داشته باشند، مهندس پیمان گنجی در گفتگو با یک خبرنگار گفت: همشهریان عزیز مطمئن باشید پیشرفت شهر برای ما مهم بوده و هست، بزودی در نشست خبری گزارش عملکرد شورای شهر را توسط خبرنگاران عزیز ارائه خواهیم داد، مردم ولی نعمت ما هستند، ما از مردم و برای مردم آمده ایم.
جواد عجم عضو شورای شهر که مخالف استیضاح شهردار بود در برخی جلسات شورا اطلاع رسانی و دعوت نمی شد.
روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۹۷ استیضاح شهردار (شهرام سعیدی) توسط کمیته انطباق در فرمانداری آزادشهر رد شد.
پیمان گنجی رئیس شورای شهر آزادشهر در این رابطه اظهار داشت: استیضاح شهردار را کاملا قانونی می‌دانیم و ما از این استیضاح حمایت می‌کنیم.
دیروز صبح با حضور هوشنگ جوانمرد معاون مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان در شهرداری آزادشهر،شهرام سعیدی، شهردار استیضاح شده در سمت خود ابقا شد.
امروز صبح (چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷) اعضای شورای شهر به جز یک نفر (جواد عجم_مخالف استیضاح) در دفتر شهرداری با سرپرست انتخاب شده شورا، جلسه ای برای مصوبات و تعریض خیابان گرگان برگزار کردند.
ساعتی بعد مدیرکل شهری و معاون عمرانی استاندار در فرمانداری آزادشهر حضور یافتند و با اعضای شورای شهر پیرامون انتخاب شهردار گفتگو کردند
در این دیدار معاون عمرانی استانداری ضمن دعوت به همدلی و همکاری همه اعضای شورای شهر بیان داشت:
اختیارات و حوزه مسئولیت های شورای شهر در بحث انتخاب شهردار، طرح سوال، استیضاح و در نهایت برکناری کاملا مشخص و قانون فصل الخطاب رفع همه اختلافات موجود است.
استانداری در حوزه شهرداری ها اختیاراتی دارد و همه فعالیت ها و اقدامات اعضای شورای شهر در کل استان رصد می شود. سعی کنید همه توجهات خود را معطوف به عمران شهری نمایید و از اختلافاتی که در نهایت موکلین شما ضرر خواهند کرد بپرهیزید.
حالا بایستی ببینیم نظر نهایی استانداری در خصوص استیضاح شهردار چیست؟ که تا اوایل هفته بعد مشخص میشود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر