c_300_250_16777215_10_images_68760.JPG

ترکمن سسی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با افزایش راندمان عملکرد در واحد سطح و مدیریت تولید در زنجیره ارزش در هر کیلوگرم تولید مرغ در گلستان 1000 تومان در قیمت تمام شده صرفه جویی می شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی ،مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان صبح امروز در آیین افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی،تولیدی و اقتصادی شهرستان آق قلا افزود: در دهه 50 اولین واحد مرغ تخم گذار صنعتی با ظرفیت 15 هزار قطعه تاسیس شد و آن زمان استان گلستان فقط قطره ای از تولید ات کشور را داشت اما امروز در استان گلستان با همان سطح با مدیریت تولید و بهره وری 10 میلیون 800 هزار قطعه جوحه ریزی گوشتی و 2 میلیون 450 هزار قطعه مرغ تخم گذار را شاهد هستیم.
مهاجر با اشاره به اینکه در سال 1396 استان گلستان 10 درصد تولیدات مرغ کشور را داشت خاطر نشان کرد: ما در سال جاری و تا به امروز 12 درصد تولیدات مرغ کشور داشته ایم و پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه 15 درصد تولید مرغ کشور را خواهیم داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: امروز در گلستان بیش از 5 هزار نفر شتر وجود دارد که ظرفیت تولید 4 تا 4.5 تن شیر شتر را دارد و با توجه به اهمیت شیر شتر که کاربرد دارویی دارد و نه غذایی و از این روی احداث مرکز جمع آوری شیر شتر و ارسال آن به استان های دیگر لازم است.
مختار مهاجر با اشاره به شرایط نامساعد آبی در استان گفت: مدیریت آب در بین سدهای گلستان و وشمگیر باید آنجام شود و با توجه به کاهش بارندگی ها باید راندمان آبیاری را بالا ببریم و از حداقل ها بیشترین استفاده ها را بکنیم.
وی تاکید کرد: کشاورزان ما نباید منافع کوتاه مدت را در نطر بگیرند و با توجه به تبخیر بالای آب در استان گلستان نباید آب های ارزشمند موجود را برای کشت شالی مصرف بکینم بلکه کشاورزان با کشت های جایگزین به فکر منافع بلند مدت کشاورزی باشند.
مختار مهاجر با بیان اینکه گندم تولیدی استان گلستان با کیفیت ترین گندم کشور است گفت: گلستان 13 درصد کل گندم کشور را تامین می کند و گندم با کیفیت بالای گلستان ارزش افزوده ایجاد می کند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر