c_300_250_16777215_10_images_68955.jpg

ترکمن سسی- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  گفت: جزییات لایحه منطقه آزاد اینچه برون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و برای تایید نهایی به شورای نگهبان می رود.


به گزارش ترکمن سسی، اسدالله قره خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چهارشنبه گذشته کلیات لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و صبح یکشنبه (امروز) جزییات این لایحه مطرح به تصویب رسید.
وی با یادآوری این که لایحه منطقه آزاد در مجلس نهم دو مرحله مطرح شده و متاسفانه رای نیاورده بود، افزود: در این دوره تلاش کردیم هم فضای درنظر گرفته شده برای منطقه آزاد اینچه برون به طور کامل مشخص باشد و هم کار کارشناسی دقیق انجام دهیم که لایحه منطقه آزاد اینچه برون اما و اگرهای گذشته را نداشته باشد.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فاصله ارسال لایحه هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ابتدا از دکتر لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی)  و سپس اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دعوت کردیم تا از نزدیک وضعیت گلستان، منطقه آزاد و اینچه برون) را مشاهده کنند.
وی تصریح کرد: پس از آن که روز چهارشنبه گذشته لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در مجلس مطرح شد بعضی از نمایندگان اعتراضاتی را مطرح کردند مبنی بر این که این لایحه مغایر با برنامه ششم توسعه است.
قره خانی با اشاره به این که در صورت مغایر بودن این لایحه با برنامه ششم توسعه تصویب آن نیازمند کسب دو سوم آرای نمایندگان حاضر بود، اضافه کرد: برای دکتر لاریجانی استدلال کردیم که این ماده ۶ عام است و در هیچ حای لایحه ایجاد مناطق آزاد به کاهش درآمدهای دولت و کاهش مالیات و عوارض اشاره نشده و ماده ۲۳ ماده تخصصی است.
وی یادآور شد: با استدلال هایی قانونی که ارائه شد دکتر لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) این لایحه را با نصف به علاوه یک به رای گذاشتند و کلیات آن به تصویب رسید.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: صبح یکشنبه (امروز) جزییات این لایحه به شور گذاشته شد و خوشبختانه با فعال شدن نمایندگان استان گلستان و سایر استان هایی که ایجاد مناطق آزاد آن ها در لایحه مطرح شده بود، این لایحه به تصویب رسید.
اختلاف بالای رای موافقان با مخالفان
وی با اشاره به این که آرای موافقان با مخالفان فاصله بسیاری داشت، افزود: جزییات ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی با ۱۲۷ رای موافق و ۵۱ رای مخالف به تصویب رسید.
وی با بیان این که لایحه منطقه آزاد اینجه برون از مرحله تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی عبور کرده است، ادامه داد: این لایحه از سوی مجلس به شورای نگهبان ارسال می شود و بسیار امید داریم به تایید این شورای محترم هم برسد.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصویب منطقه آزاد اینچه برون یکی از خواسته های مردم منطقه بود که در تبلیغات انتخاباتی خود قول آن را داده بودم و خدا را شاکر هستم که با رایزنی ها و پیگیری های انجام شده امروز این وعده عملی شد.
وی اضافه کرد: اصل موضوع ایجاد منطقه آزاد اینچه برون از سوی دولت و مجلس پذیرفته شده و پس از تایید شورای نگهبان از سوی مجلس به دولت ارائه می شود تا آیین نامه و سایر موارد آن مشخص شود.
قره خانی با اشاره به این که کاهش چهار هزار هکتاری منطقه آزاد اینچه برون در اختیار تیم فنی دولت بوده است، گفت: اصل موضوع ایجاد منطقه آزاد اینچه برون به تصویب رسیده است و این کاهش را می توانیم در لوایح تکمیلی و متمم ها و همچنین در قالب منطقه منفصله ببینیم و از این بابت نگران نیستیم.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 محمد 1397-06-11 18:11
دکتر قره خانی به عنوان باتجربه ترین نماینده استان گلستان در مجلس در تاثیر گذاری بر رای دیگر نمایندگان در صحن مجلس قطعا راع را به این مهم هموار کرده است.ممنونیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر