c_300_250_16777215_10_images_68991.jpg

ترکمن سسی-  آنا محمد آقپور، متولد سال ٤٧ است. او ١٤ سال پیش عضو هلال احمر شده و در هیأت مدیره خیران سلامت و هیأت مدیره خیران مدرسه ساز هم فعالیت دارد. شغل آقپور کشاورزی است.

او در ١٧ سالگی با خانم شهلاملک‌پور(رئیس فعلی شورای شهرستان گنبد کاووس) آشنا می‌شود و ازدواج می‌کند.
خرج زندگی این خانواده از طریق فعالیت‌های کشاورزی و اقتصادی به دست می‌آید. پدربزرگ او زمین آرامگاه مسلمین را در گنبد کاووس وقف کرده و پدرش هم زمین فرمانداری را اهدا کرده. آقپور در خانواده نیکوکاری بزرگ شده و معتقد است در خانواده خود ثمرات کار خیر را دیده و همین موضوع هم دلیلی شده تا در این مسیر گام بردارد: «محرک من تربیت خانوادگی و آموزه‌هایی است که از پدرم به ارث برده‌ام.»
همسر آقپور هم در این راه او را تشویق کرده. آنها با هم تجربه بادبادک فروشی در خیابان را هم داشته‌اند. آقپور درباره همسرش می‌گوید: «صبر و تحمل ایشان در جمع‌آوری کمک برای نیازمندان و جذب داوطلبان برای مشارکت اجتماعی بسیار ستودنی است. این حاج خانم ما توان و صبر و حوصله زیادی دارد.»
در ادامه چند نمونه از کارهای خیر آقپور آورده شده: اهدای زمین ٥/٥ هکتاری برای ساخت بیمارستان ٩٦ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس؛ کمک به ایجاد پایگاه بسیج اهل تسنن به ارزش ٩٠٠‌میلیون ریال؛ کمک به ساخت و مرمت مساجد؛ مشارکت در طرح همای رحمت و فرشتگان رحمت؛ مشارکت در ساخت مدارس مناطق زلزله‌زده آذربایجان؛ احداث صد درصدی دبستان هلال در روستای قولجه تپه گنبدکاووس به ارزش ٩٧٠‌میلیون ریال؛ کمک به بیماران نیازمند؛ اهدای دستگاه دیالیز به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس؛ مشارکت در توانمندسازی بانوان (برگزاری کلاس‌های آموزشی خیاطی و آشپزی)؛ برگزاری نمایشگاه به نفع کودکان مبتلا به سرطان؛ برگزاری نمایشگاه‌های خیریه در سطح کشور با همکاری سازمان داوطلبان.
منبع:شهروند

دیدگاه‌ها  

+1 #1 apoo 1397-06-14 20:07
باسلام و عرض ادب
به جناب آقای آنا محمد آقپور
درود به شرفت
خدا قوت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر