c_300_250_16777215_10_images_69052.jpg

ترکمن سسی- مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی از احداث پارک هیرکانی به وسعت ۱۷ هزار مترمربع در گنبدکاووس خبر داد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، بهناز بسکی مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی عصر جمعه در کنفرانس بین المللی  مدرسه تابستانی و آموزش برای محیط زیست پایدار در پارک ملی گلستان اظهار کرد: جنگل های هیرکانی ذخیره گاه با ارزشی از گونه های مختلف گیاهی هستند که با خظر نابودی مواجه اند و این نگرانی را 40 سال پیش دکتر بسکی پدر طبیعت ایران یادآوری نموده است.
مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی افزود: پارک هیرکانی بسکی در گنبدکاووس با هدف حفاظت جنگل های هیرکانی تاسیس خواهد شد و با آموزش و فرهنگ سازی تلاش داریم در این مسیر حرکت بکنیم.
بسکی خاطر نشان کرد: برای داشتن محیط زیست پایدار نقش نسل آتی اهمیت دارد و از این روی موضوع آموزش کودکان و نوجوانان در رده های زیر 10 سال و در دوره های آموزش ابتدایی بویژه در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده بخشی از برنامه ی ما را تشکیل میدهد.
بهناز بسکی تصریح کرد: بنیاد علمی دکتر بسکی در حال آماده سازی شرایط مناسب برای تحقیقات زیست محیطی ویژه نخبگان است که تا 8 ماه آینده آماده خواهد شد و به بهره‌ برداری خواهد رسید.

 

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدالستارکم 1397-06-18 00:51
موانعی که در پیشرفت و توسعه اقتصادی شهربندرترکمن دخیل اند



بی شک همیشه در اذهان توده مردم پرسش مهم « عدم پیشرفت» مطرح می شود و جوابهایی مانند استعمار، استبداد، ناآگاهی و ... برای آن مطرح می گردد. اما کمتر از علت اصلی پیشرفت که نبود وحدت و هماهنگی میان اجزای جامعه می باشد، سخنی به میان می آید. اگر می خواهید علت اصلی عدم پیشرفت جامعه شهرمان را بررسی نمائید کافی است با مردمان و نحوه برخورد آنها با مشکلات موجود آشنا شوید تا درک بهتری از آینده داشته باشید.



1 - عده ای از مردم تفکر مادی و ماتریالیستی دارند فکر و عمل آنها فقط در پول خلاصه می شود، بیچارگی دیگران هیچ اهمیتی برای آنها ندارد،مخالف پیشرفت و توسعه جامعه می باشند چراکه موقعیت فئودالی خود را با پیشرفت جامعه در خطر می بینند لذا منادیان پیشرفت را یاغی و عصیانگر خوانده و در فکر تثبیت افکار غلط گذشته می باشند.
نقل قول کردن
0 #2 عبدالستارکم 1397-06-18 00:54
6- دسته دیگر که بدترین گروه ممکنه می باشند، آنهایی هستند که خوب وبد جامعه را بهتر از هرکس دیگری می دانند، اما مصلحت نمی بینند که خود را درگیر آن مسائل کنند. در برابر مردم، نقش بازی می کنند و منادیان پیشرفت را قربانی منافع شخصی و خانوادگی خود می کنند، از زحمت دیگران سوء استفاده کرده واز آنان ابزاری برای پیشرفت خود می سازند و مخالف آگاهی و شعور جمعی می باشند ولی در ظاهر منادی پیشرفت هستند و به قول حافظ:

خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود ، هرکه در او غش باشد

7- عده ای دیگر،هیچ عقیده ومسلکی ندارند، لهو لعب و عیش نوش دنیوی، نهایت آرزو و پیشرفت آنان می باشد بنابراین جامعه هیچ ارزش و اعتباری برای آنها ندارد، از جامعه رانده شده و هیچ رغبتی برای بازگشتن به آن ندارند پس در فکر پیشرفت ان نیز نمی باشند.
نقل قول کردن
0 #3 عبدالستارکم 1397-06-18 00:56
8 - دسته آخر که تعدادشان محدود و محدود می باشد افرادی هستند که در شناختن نقش خود ریاضت ها کشیده و در تنور ناملایمات و سختی ها پخته شده اند، برنامه دنیوی و اخروی خود را از قرآن و تعالیم پیامبران و امامان استخراج کرده و جز خدا مرحم دردی ندارند. در مقابل جامعه مهر سکوت بر لب ندارند، مصلحت گرا و محافظه کار و ترسو نیستند و به خاطر پیشرفت جامعه و مردم از جان و مال و آبرو و حیثیت خود خرج می کنند و همه را به نیکی و تعاون و با هم بودن فرا می خوانند.



نتیجه: با این اوصاف اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید سعی کنیم در گروه هشتم قرار گیریم و تا خود را اصلاح نکنیم جامعه ای پویا و آبادان نخواهیم داشت.و سعی کنیم که خودمان استقلال فکری وایده داشته باشیم و وابسته به دیگران نباشیم.باید اعتماد به نفس قوی و روحیه مطالبه گری داشته باشیم.


lباتشکر:مدیریت اطلاع رسانی قلعه جیق بزرگ
نقل قول کردن
0 #4 کمال قاری 1397-07-13 18:59
امروز تو والیبال ساحلی مرحله نهایی بودم. نماینده مجلس نورقلی پور گفت که برای رسیدگی به محوطه اسبدوانی 500میلیون تومن اعتبار اختصتص میدهد! حالا ما ساکنین محله مسیر محل شنا سه سال هست که پیگیری مشکل حداقل حقوق شهروندی خودمان هستیم ولی توجهی به خواسته ما مردم نمیکنند چرا؟! ما با هزاران امید به نورقلی پور رای دادیم چرا به ما مردم و به خواسته ما مردم توجهی نمیکند؟! مگر خواسته و توقع ما خیلی زیاده؟! اگه بگیم ما رو استخدام کنید میگن خودتون برای خودتون ایجاد اشتغال کنید و وام اشتغال بگیرین.حالا بماند اون دردسرهای قبل گرفتن وام. آقای نورقلی پور نماینده عزیزما خواهشمندیم که مشکل برق ما رو رسیدگی نمایید و اعتبار اختصتص بدین. برای مسولان70میلیون تومن چیزی نیست اگر واقعا نیت خدمت با ما مردم رو داشته باشن. سه سال گذشت و یکسال مانده و تا چشم بهم بزنیم این یکسال هم میگذرد بعدا نگویید که فرصت کم آوردیم.ما از سال95 تا به امروز پیگیری کردیم و حضوری هم گفتیم. دست نماینده محله هم (ستارکم) درد نکنه که بی منت و با احساس مسولیت پیگیر محله ما و سایر محله هستند
یکی از ساکنین محله مسیر محل شنا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر