c_300_250_16777215_10_images_69114.jpg

ترکمن سسی- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‎بنیان در داخل کشور وجود دارد و بیش از ۱۳۰ برنامه حمایتی از شرکت‌‌های دانش‎بنیان صورت می‎گیرد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، عصر روز گذشته (19 شهریور) در نشست مدیران، روسا، فعالان دانش بنیان، فناوران و نخبگان استان که با حضور  استاندار گلستان برگزار شد، تصریح کرد: استان گلستان در حوزه دانش‎بنیان با وضعیت مطلوب فاصله دارد ولی شرکت‌های خوبی در این استان فعال هستند.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت های خوبی در این استان وجود دارد، افزود: باید فرهنگ سازی جدیدی در استان برای توسعه این حوزه صورت گیرد و محیط کسب و کار تنها بوسیله دولت ایجاد نمی شود بلکه نیاز به فرهنگ مردم استان و کار و تلاش دارد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‎بنیان در داخل کشور وجود دارد و بیش از 130 برنامه حمایتی از شرکت‌‌های دانش‎بنیان صورت می‎گیرد.
 
ستاری با بیان اینکه پایین کشیدن کرکره شرکتهای دانش‎بنیان خیانت است، خاطر نشان کرد: ناامید کردن جوانان در شرکت‌های دانش‎بنیان اشتباهی بزرگ است.
 
وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته تراکنش مالی در بانک مرکزی ثبت شده، یادآور شد: روزانه میلیاردها تومان تراکنش بانکی اتفاق می‌افتد و هر روز دو تا سه هزار نفری که برای این سیستم تلاش کردند با سیستم‌های سنتی بانکی درگیر بودند.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور اظهار کرد: وضعیت کشور باید به ‎گونه‎ای شود تا به سمت سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌ها حرکت کند و این سرمایه‌گذاری باید از سوی مردم و نخبگان صورت پذیرید نه دولت.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید ۲۰ تا ۳۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم، یادآور شد: آن چیزی که در مسائل دانش بنیان اهمیت دارد محیط است و باید شرایطی فراهم شود که مسائل دانش بنیان و شرایط کسب و کار آن حمایت شود.
 
ستاری ماهیت صنعت و دانشگاه متفاوت دانست و افزود: همواره مشکل ما در جدایی علم از صنعت است و وقتی در مورد صنایع دانش‎بنیان صحبت می‌کنیم کل دانش باید در قالب یک سیستم در نظر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه به‎عنوان دولت نباید وارد کسب و کار شویم، تاکید کرد: در گذشته شرکت‌ها از دولت تسهیلات می‌خواستند ولی امروز به دنبال سرمایه‌گذار هستند و این مشخصه شرکت‌های دانش بنیان است و باید افراد به این نتیجه برسند که اقتصاد با پول درست نمی‌شود.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید از توان شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری بر شرکت‌های کوچک دانش‎بنیان استفاده کنیم، ابراز کرد: یک بخش از مشکلات دعوا بر سیستم سنتی با سیستم‌های فعلی است.
 
ستاری گفت: تسهیلات بی‌نظیری برای سربازی افراد نخبگان شرکت‌های دانش بنیان داشتیم و حتی امریه در این شرکت‌ها نیز مطرح شده است.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: پارک علم و فناوری یک محیط فیزیکی نیست و تمامی شهر گرگان باید پارک شود و هر کسی که ایده‌ای دارد باید از نقطه‌ای آغاز کند و اگر فضای حمایتی فراهم شود به سرعت توسعه در این شرکت‌ها اتفاق می‌افتد.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در پایان یادآور شد: باید کارخانجات، خود برای صنعت سرمایه‌گذاری کنند که  متأسفانه سیستم ما، همواره سنتی بوده و تصور می‌کنند کارخانجات برای رسیدن به تکنولوژی باید از خارج از کشور خط تولید را وارد کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر