c_300_250_16777215_10_images_69147.jpg

ترکمن سسی-  مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: از نیمه دوم سال گذشته مکاتبه با سازمان انرژی اتمی در خصوص پساب کارخانه ید گلستان انجام شده است.


به گزارش ترکمن سسی ، امیر عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجوز استقرار و بهره برداری از کارخانه ید گلستان در دهه ۸۰ صادر شده است.
وی با اشاره به این که مجوز استقرار کارخانه شورابه ید که کاری مشابه کارخانه ید ( کانسار خزر) انجام می دهد در زمان مدیرکل سابق محیط زیست گلستان صادر شده است، افزود: از نیمه دوم سال گذشته درخواست هایی در خصوص دریافت مجوز بهره برداری از کارخانه شورابه ید تحویل محیط زیست گلستان شده اما به دلیل ابهامات در مورد مدیریت پساب این واحد مجوز صادر نشده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: از سال گذشته مکاتبه با سازمان انرژی اتمی  در خصوص وجود مواد پرتوزا در پساب کارخانه ید را انجام داده ایم.
وی اضافه کرد: در ابتدا سازمان انرژی اتمی اعلام می کرد که سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه مسئولیت ندارد و ما خودمان مسئولیم و شما نگران نباشید ما نطارت های لازم را داریم و ضرورتی به ورود شما در این موضوع وجود ندارد.
عبدوس تصریح کرد: بعد از اینکه ما به قانون هوای پاک و ماموریت هایی که در خصوص استانداردهای پرتوزایی بر عهده محیط زیست نهاده شده اشاره کردیم سازمان انرژی اتمی نتایج اندازه گیری ها، توصیه ها و الزامات را برای ما ارسال کرد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی تاکنون در پاسخ به مکاتبات ما نگرانی در خصوص پرتوزا بودن پساب کارخانه ید گلستان را القا نکرده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر