c_300_250_16777215_10_images_1_69302.jpg

ترکمن سسی- امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر واقع در شرق گلستان با مهم دانستن نهضت عاشورا در تاریخ اسلام، گفت: امام حسین (ع) با قیام خود، دین جدش رسول الله (ص) را برای همیشه بیمه کرد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا، آخوند ابوبکر خوجملی پنجشنبه شب درهمایش عاشورا و اهل سنت در جمع روحانیون و طلاب شیعه و اهل سنت گنبدکاووس، اظهار داشت: امام حسین (ع) برای قیام علیه ظلم و فساد و احیای دین رسول الله (ص) از جان خود و خانواده اش گذشت.
وی افزود: سرور و سالار شهیدان با شهادت خود، خانواده و یارانش زحمات پیامبر(ص)، پدر و برادرش، خلفای راشدین و اصحاب نبی مکرم اسلام (ص) را برای استمرار حیات اسلام به ثمر نشاند.
آخوند خوجملی اضافه کرد: پیروی از راه امام حسین (ع) که همان سیره نبی مکرم اسلام (ص)، امامان معصوم، خلفای راشدین و اصحاب پیامبر است، جامعه را از بسیاری آسیب های اجتماعی مصون می کند.
وی با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یارانش تصریح کرد: امروز امنیت و آرامش کشور اسلامی ما مرهون خون شهیدانی است که راه سرور و سالار شهیدان را ادامه دادند.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با یادآوری زندگی مسالمت آمیز شیعه و اهل سنت در گلستان با حفظ احترام به عقاید و مقدسات یکدیگر، گفت: وحدت و برادری شیعه و سنی در این استان، در کشور نمونه است.
آخوند خوجملی افزود: این نوع زندگی نعمت بزرگی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی عاید مردم این منطقه شده و باید قدردان آن باشیم.
وی به فتنه و توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب اشاره کرد و با تاکید برضرورت حفظ و تقویت وحدت، گفت: محبت و مودت شیعه و سنی به اهل بیت پیامبر (ص) و حرکت در مسیر این عزیزان، ما را از فتنه دشمن مصون می دارد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز گفت: قیام امام حسین (ع) در دفاع از دین رسول الله (ص) انجام شد و شهادت را به عنوان راه ایستادگی در برابر ظالم و فاسد به ما نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی افزود: قیام امام حسین(ع) تجلیل از توحید، دین و ایستادگی در برابر ظالم و همچنین اتکا به خداوند، پیامبر (ص) و راه قرآن باوری است.
وی، نهضت عاشورای حسینی را دارای درس ها و عبرت های زیاد دانست و اضافه کرد: جامعه ای که با این درس ها آشنا نباشد نمی تواند به راحتی از معبر سخت غلبه بر دشمنان عبور کند.
حجت الاسلام ترابی بابیان اینکه شهادت راه ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از دین است، افزود: جوانان بایستی برای دفاع از دین همواره آماده فداکاری و ایثار باشند و تنها با صبر، استقامت و ایثار عاشورایی می توان بر سختی ها غلبه کرد.
به گزارش ایرنا، این همایش به همت ستاد مردمی مناسبت های ملی و مذهبی اهل سنت گنبدکاووس و در مسجد آخوند طلایی این شهر برگزار شد و ائمه جمعه اهل سنت، علما و روحانیون و شماری از مسوولان و مردم شهرستان در آن حضور داشتند.
همچنین دراین مراسم قرار بود آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری سخنرانی کند، اما تنها فرزند او حضور یافته بود.
نیمی از جمعیت 350 هزار نفری شهرستان گنبدکاووس درشرق استان را هموطنان ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر