c_300_250_16777215_10_images_1_aks-khabar.jpg

ترکمن سسی- در جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان گرگان؛با رای اعضای شورای اسلامی شهرستان گرگان؛ «محمدعلی سهرابی» نماینده شورای اسلامی شهر جلین به عنوان رییس شورای اسلامی شهرستان گرگان انتخاب شد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان گرگان، جلسه انتخاب اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان گرگان برای سال دوم با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان در محل فرمانداری گرگان برگزار شد و طی آن رئیس، نایب رئیس، سخنگو و دبیر این شورا مشخص شد.
در این جلسه «محمدعلی سهرابی» با کسب اکثریت آرا مجددا به عنوان رئیس دوره جدید انتخاب شد؛ همچنین در ادامه  با رای اکثریت اعضا «مصطفی عرب» به عنوان نائب رئیس و «محمدعلی ثمره» به عنوان منشی و سخنگوی شورای اسلامی شهرستان گرگان برگزیده شدند.
همچنین در این جلسه «حمیدرضا آقاملایی» با اکثریت آرا به عنوان نماینده این شورا در شورای اسلامی استان گلستان در سمت خود ابقا شد.  
گفتنی است، «سید مهدی حسینی» به عنوان دبیر و «غلامرضا ولی پور» به عنوان مشاور رسانه ای این شورا در سمت های خود ابقا شدند.
در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به ایام شهادت سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: هدف اصلی امام حسین (ع) آوردن اصلاحات، زنده کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر، بر اندازی حکومت جور و ظلم و بنیان گذاری حکومت اسلامی بود.
«محمدعلی سهرابی»، دلیل اصلی قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر و احیای سیره و روش پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: اجرای این دو امر وظیفه عمومی است و همگان در قبال اجرا و انجام آن مسئول هستند، تا جامعه اصلاح شود.
وی، ارائه الگوی‌ عملی برای انسان‌های‌ حق‌‌طلب‌ و ظلم‌‌ستیز و مبارزه با طاغوت را از نتایج واقعه عاشورا دانست و گفت: عاشورا، حد اعلای فداکاری‌ و ازجان‌گذشتگی‌ را به‌ جامعه انسانی آموخت.
همچنین در این جلسه نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز با اشاره به جایگاه این نهاد مردمی اظهار داشت: شورا در واقع فرایند سازماندهی شهر و روستا را عهده دار است و تشکیل شوراهای اسلامی روستایی اقدام بسیار موثر در فرایند مشارکت مردم در توسعه نواحی روستایی محسوب می شود.
«مصطفی عرب»، افزود: شوراهای شهر و روستا به‌عنوان‌ یک نهاد سیاستگزار و تصمیم‌گیر محلی‌، باید بتواند وظایف‌ سیاستگزار ونظارتی‌ خود را نسبت‌ به‌ تمام‌ امور شهر و روستا ایفا نماید.
نماینده شورای شهرستان گرگان در شورای عالی استان های کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه شوراها واسط بین مردم و مسئولان هستند و نقش بسزایی برای حل مشکلات مردم ایفا می‌کنند، گفت: اگر شوراها به طور دقیق از وظایف خود آگاه باشند قوی‌تر عمل خواهند کرد.
«حمیدرضا آقاملایی»، تصریح کرد: از آن جهت که شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی و انتقال دهنده نیازمندی‌های آنان به مسئولین می باشند، لذا نقش بسزایی در تسریع روند توسعه پایدار در سطوح مختلف خواهند داشت.
وی، با اشاره به نقش شوراهای فرادست که اغلب شوراهایی ناشناخته برای جامعه و گاهی حتی برای جامعه شورایی هستند؛ اظهار داشت: شوراهای فرادستی وظایف مهمی برعهده دارند و امکان ارایه طرح  به مجلس شورای اسلامی یا دولت یکی از آن وظایف است، که اگر به صورت کامل و دقیق محقق شود آثار درخشانی خواهد داشت.
در ادامه سخنگوی شورای اسلامی شهرستان گرگان هم با اشاره به فعالیت های این شورا از ابتدای دوره پنجم اظهار داشت: برگزاری جلسات متعدد این شورا با برخی از مسئولان استانی و شهرستانی باعث نوآوری و برنامه ریزی بهتر برای خدمت رسانی به جامعه شهری و روستائی شده است.
«محمدعلی ثمره»، با اشاره به برخی از مشکلات اظهار داشت: امنایی شدن اداره برخی از مدارس ابتدایی و هدررفت بیش از 35 درصد آب شرب به دلیل فرسوده بودن شبکه آب از جمله مشکلاتی است که باید با حضور مسولان زیربط  بررسی و رسیدگی شود.
گفتنی است، شورای اسلامی شهرستان گرگان با 7 عضو متشکل از2 عضو از شورای شهر گرگان (حسین ربیعی و حمیدرضا آقاملایی) و یک عضو از شورای شهر جلین (محمدعلی سهرابی) و یک عضو شورای بخش مرکزی (مصطفی عرب) و یک عضو از بخش بهاران (رضا محمدزاده) و یک عضو از شورای شهر قرق ( محمدعلی ثمره) و یک عضو از شورای شهر سرخنکلاته (حسن گرزین) مشغول به فعالیت می باشد.
 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر