c_300_250_16777215_10_images_1_69398.jpg

ترکمن سسی- استاد عبدالرحمان آخوند تنگلی طانا گفت: بیگانگان و اجانب سرمایه گذاری بسیاری برای ترویج تفکرات انحرافی در جامعه ترکمن ها می کنند تا وحدت و مذهب ما را بگیرند لذا خانواده ها بکوشند تا فرزندان آنان جذب این تفکرات انحرافی بیگانگان نشوند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، استاد عبدالرحمن آخوند تنگلی طانا که در پنجاهیمن مراسم فارغ التحصیلی طلاب در قره بلاغ سخنرانی می کرد با اشاره به عقاید صحیح مذهب حنفی و بیان ویژگی های موحد راستین افزود: از جانب بیگانگان تفکرات انحرافی وارد جامعه ترکمن ها شده است و این تفکرات وحدت و مذهب ما را نشانه رفته است.در این راستا سرمایه گذاری بسیاری از جانب بیگانگان شده است و خانواده ها آگاه باشند تا فرزندان خود را از آسیب این گروه ها در امان نگه دارند.
این عالم و محقق شاخص اهل سنت ترکمن تصریح کرد: آنهایی که ادعای توحیدی دارند، ادعای تبلیغی دارند و ادعای تقوا دارند در عقایدشان انحرافات بسیاری هست و باید هوشیار باشیم تا فرزندان ما از آنها تاثیر نپذیرند.
تنگلی طانان ادامه داد: این گروه های منحرف دعای بعد از نماز بدعت می دانند و یا صدقه دادن برای مرده را بدعت می دانند و یا جمع شدن مردم و دعا کردن را بدعت می دانند؛ واقعیت اینست که این ها درک نمی کنند و متاسفانه این افراد و گروه ها نا آگاه و منحرف در میان جامعه ما جسور شده اند و در منطقه فعالیت می کنند.آنها مزدوران بیگانگان هستند و برای پول دین و مذهب و ایمان خود را می فروشند، مردم منطقه ما باید غیرت داشته باشند و این افراد و گروههای منحرف را از میان ترکمن ها برانند و دور بکنند زیرا که مردم ما راه و روش دین و مذهب خود را می دانند و راه قدیم و اصیل مذهب حنفی برای ما کافی است.
این عالم اهل سنت تاکید کرد: این گروههای انحرافی می گویند که برای هر کاری فقط از قرآن دلیل بیاوریم در حالیکه در مذهب حنفی ما ادله چهارگانه داریم. قرآن ،حدیث ،قیاس و اجماع امت چهار منبع اصلی عقیده اهل سنت هستند.اینها تحت عنوان ادله اربعه مشهور هستند.هر کس که به این ادله اربعه اعتقاد نداشته باشد از مذهب ما خارج است .
وی خاطر نشان کرد:گروه های انحرافی متاسفانه جسورانه در منطقه ترکمن صحرا فعالیت می کنند و برای جذب جوانان ما برنامه ریزی می کنند و در فضای اینترنت که بلایی برای جامعه تبدیل شده است ،عقاید منحرف و ناصحیح خود را به ذهن جوانان ما تزریق می گردد تا آنان را جذب خود نمایند لذا بکوشیم فرزندان خود از این انحرافات دور نگه داریم و از لحاظ عقلی و نقلی به آنها آموزش بدهیم که چگونه موحد واقعی باشند.
.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر