c_300_250_16777215_10_images_1_38612.jpg

ترکمن سسی- در حالی که در این مدت دوماه پس از تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون در مجلس، تکاپو در استان برای مهیا نمودن زیرساخت های لازم برای اجرای آن ادامه دارد، نظر مجمع تشخیص مبنی بر مغایرت ایجاد مناطق تجاری جدید با سیاستهای کلی نظام، گمانه زنی ها درباره اینکه این پرونده به کجا خواهد رسید را بیشتر می کند.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، پس از گذشت حدود دو ماه از تاریخ تصویب ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری در کشور از جمله منطقه آزاد تجاری اینچه برون در مجلس شورای اسلامی و ارسال آن به شورای نگهبان تاکنون خبری از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر تایید یا رد آن نیست و اخیرا با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر مغایرت ایجاد مناطق تجاری جدید با سیاستهای کلی نظام که از زبان یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلی در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان شده ، تردیدهایی درباره عاقبت پرونده آن ایجاد کرده است.
در این ارتباط علی اکبر کریمی در گفتگو با مهر گفت: امروز جلسه ای با آقایان مصباحی مقدم و دانش جعفری دو نفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی داشتیم. این لایحه در صحن مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده بود.
نماینده اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: اما شورای نگهبان نظریه ای را از سوی کمیسیون نظارت مجمع تشخیص دریافت کرده و به مجلس ارائه داده که بر اساس این نظریه، مجمع تشخیص مفاد لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ویژه تجاری را مغایر سیاست های کلی نظام اعلام کرده است.
درصورت مخالفت شورای نگهبان با این لایحه (که هنوز رسما اعلام نشده)، اگر نمایندگان به مصوبه خود اصرار کنند، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت که براساس آنچه به تازگی نماینده مجلس اعلام کرده، مجمع نیز مناطق آزاد جدید را مغایر سیاست های نظام دانسته و اگر اتفاق دیگری در این زمینه رخ ندهد، عملا پرونده مناطق آزاد جدید مختومه می شود.
با این اوصاف مردم استانهایی که ایجاد مناطق آزاد در آن در مجلس تصویب شده بود از جمله مردم و مسئولین استان گلستان که ایجاد منطقه آزاد اینچه برون از پروژه های مهم برای توسعه استان است و در هفته های اخیر تلاش ها برای فراهم نمودن زیرساخت ها و کارشناسی محدوده آن پیگیری می شود ، همچنان منتظر هستند تا ببینند این پرونده به کجا منتهی خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر