c_300_250_16777215_10_images_1_69480.jpg

ترکمن سسی- نماینده غرب گلستان در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی ، به تشریح اهمیت تصویب لایحه عدم حمایت مالی از تروریسم و پیوستن  به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی پرداخت.


به گزارش خبرنگلر ترکمن سسی، رامین نورقلی پور در این گفتگو ضمن اشاره به تصویب سه ماده از لوایح پیشنهادی دولت در خصوص عدم حمایت مالی از تروریسم که سابق براین صورت گرفته است، گفت: در جلسه اخیر مجلس بند چهارم و نهایی لایحه ارائه شده از سوی دولت نیز به رای گذاشته شد که با حداکثر آرا به تصویب رسید. البته باید منتظر باشیم تا شورای نگهبان درباره مصوبه مذکور اعلام نظرکند.
 وی افزود: اندیشه عدم حمایت مالی از گسترش تروریسم در واقع پس ازحملات 11 سپتامبر شکل گرفت و امروز تقریبا تمامی کشورها به جز کره شمالی، آن را پذیرفته اند. این قانون تا کنون درکشور ما به تصویب نرسیده بود و ایران در لیست خاکستری کنوانسیون قرار داشت.
نماینده مجلس شهرستان های ترکمن، کردکوی، گمیشان و بندرگز ادامه داد: لازم بود تا این لایحه در مجلس ما به تصویب برسد تا ضمن خارج شدن از لیست خاکستری بتوانیم در زمینه معاملات پولی و مالی با سایر کشورها به طراز بالا و قابل قبولی دست پیدا کنیم. ایران درحال حاضر ضمن آنکه تحت تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است، دربحث معاملات پولی ومالی با کشورهای اروپایی مشکل دارد و حتی بانک های مرکزی کشورهایی مانند روسیه و چین که شریک تجاری و بازرگانی ما به حساب می آیند ایران را به دلیل عدم پذیرش کنوانسیون در لیست خاکستری قرارداده اند.  
نورقلی پورخاطرنشان ساخت: با تصویب قانون عدم حمایت مالی از تروریسم در مجلس، زمینه پذیرش ایران از سوی کنوانسیون فراهم گردیده و کشورهای صاحب صنعت و قدرت منعی برای انجام معاملات با کشور ما را نخواهند داشت. همزمان با مصوبه مجلس درخصوص پذیرش کنوانسیون برخی رسانه های منتقد پیرامون شفافیت رای نمایندگان به ارائه مطالبی چند پرداخته بودند. بنده اعلام می کنم که با حمایت از کنوانسیون و دفاع از لوایح دولت درصحن مجلس، تمام سعی و تلاشم را در به تصویب رسیدن آن به کار گرفتم.
این نماینده مجلس، آینده معملات تجاری ایران با 1+4 و سایر کشورها را مطلوب ارزیابی کرده و توضیح بیشتر گفت: پیوستن به کنوانسیون کمک خواهد کرد تا انشاالله  مشکلات اقتصادی مردم مرتفع گردد. برخی آحاد گمان می برند که معامله ما با طرف های اروپایی تا سطح کالا به کالا ارتقا میابد که در واقع  همکاری ما با طرف های مورد معامله ، استفاده از یورو به جای دلارخواهد بود. الان که با شما صحبت می کنم زمینه همکاری ما با کشورهای صاحب صنعت کاملا مهیا است و امید می رود به زودی شاهد کاهش قیمت ها درکلیه زمینه های مصرفی و مورد نیاز مردم باشیم. 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر