c_300_250_16777215_10_images_1_69493.jpg

ترکمن سسی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح بر ضرورت توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و برنامه های حوزه فرهنگ و هنر گفت: چاره ای جز افزایش بودجه و اعتبارات دولتی و بهره مندی از توان مالی بخش خصوصی وجود ندارد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا گلستان، سیدعباس صالحی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر گلستان اظهار داشت: با رقم پایین و کنونی بودجه فرهنگ و هنر اقدامات و تلاش های موثری انجام شده اما باید تلاش کنیم اعتبارات این بخش را با هدف رونق بخشیدن بیشتر به فعالیت های تخصصی فرهنگی و هنری افزایش دهیم.
وی بیان کرد: سهم نیم درصدی حوزه فرهنگ از بودجه کشور جوابگوی حجم فراوان انتظارات و خواسته ها نیست و نمی توان با این مبلغ علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، به تکمیل طرح های نیمه تمام هم پرداخت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت تدبیر و امید در مسیر تلاش برای کمک به رفع کمبودهای مالی و بودجه فرهنگ و هنر با اعطای 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی 16 هزار شغل جدید در این بخش موافقت کرد.
صالحی بر لزوم توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فرهنگ در اقصی نقاط کشور تاکید کرد و گفت: رفع موانع و مشکلات راه اندازی این گونه مشاغل می تواند به توسعه اشتغال های جدید انجامیده و رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های جدید شغلی را نیز پدید آورد.
وی اظهار داشت: در کنار راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی، باید توجه به کیفیت تولیدات مورد توجه قرار گیرد تا علاقه مندی مردم به مصرف این کالاها افزایش یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین ورود بخش خصوصی به بخش فرهنگ را ضرورتی مهم برای حل مشکلات و کمبودهای این بخش دانست و گفت: فعال شدن هر چه بیشتر بخش خصوصی در حوزه فرهنگ می تواند بسیاری از کمبودها از جمله طرح های نیمه تمام را به پایان رسانده و این عرصه را برای فعالیت های بیشتر مهیا سازد.
صالحی افزود: سال گذشته 100 سینما در کشور توسط بخش خصوصی ساخته شد و 100 سینمای دیگر هم امسال ساخته می شود تا از این طریق بخش عمده کمبود فضاهای هنری و سینمایی کشور برطرف شود.
وی بر لزوم تلاش بیشتر برای تبدیل خانه های قدیمی و ثبت شده به خانه فرهنگ و هنر در سطح کشور تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح با هدف افزایش سرانه فضاهای فیزیکی فرهنگی و هنری در حال پیگیری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان گلستان هم اشاره کرد و گفت: حضور اقوام متعدد و برخورداری آنها از خرده فرهنگ های متعدد می تواند فرصت مناسبی برای کسب و کارهای مرتبط و وابسته به این فرهنگ ها ایجاد کند.
صالحی بیان کرد: صنعت پوشاک و موسیقی فولکلور این اقوام سرمایه های ارزشمندی هستند که استفاده درست از آن ها می تواند زمینه ساز رونق و توسعه فرهنگی و اقتصادی استان شود.
وی همچنین مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگان را ضروری دانست و گفت: بودجه 20 میلیارد ریالی برای رفع نواقص و فراهم آوردن تجهیزات این مجموعه فرهنگی به زودی در اختیار گلستان قرار خواهد گرفت.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه برای انجام چند برنامه فشرده کاری از جمله امضای تفاهم نامه همکاری با استاندار گلستان سفری یک روزه به گرگان داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر