c_300_250_16777215_10_images_39037.jpg

ترکمن سسی- عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن سه محیط بان این استان، گفت: اگر محیط بان به بیسیم مجهز بود به شهادت نمی رسید.



شهرام کوسه غراوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن سه محیط بان استان گلستان گفت: این حادثه در ساعت یک بامداد امروز در نتیجه درگیری محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز رخ داد که به دنبال آن یک محیط بان به شهادت رسید و دو نیروی همیار نیر زخمی و مصدوم شدند.
نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه حال دو محیط بان مساعد است، افزود: متاسفانه پارک گلستان که از اهمیت ویژه ای برخوردار است هنوز نیروی محیط بانان به اندازه کافی ندارد و محیط بانان به امکانات مجهز و پیشرفته دسترسی ندارند.
اگر محیط بان به بیسیم مجهز بود به شهادت نمی رسید
وی با انتقاد از اینکه اگر در این حادثه محیط‌بانان به بیسیم مجهز بودند محیط بان مظلوم به شهادت نمی رسید، ادامه داد: جای تعجب دارد که مسئولان با وجودی که به اهمیت این پارک و حفظ حیات وحش و گونه های نادر جانوری به خوبی واقف هستند اما متاسفانه گامی کوچک برای تامین امکانات و نیروی انسانی متخصص برنمی دارند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: آیا شایسته است محیط بانان مظلوم فدای سودجویی و منفعت طلبی عده ای شوند و جان خود را به علت کمبود تجهیزات و امکانات از دست بدهند.
مسئولان محیط بانان گلستان را دریابند
کوسه غراوی با تاکید بر اینکه امکانات پارک ملی گلستان زیبنده استان نیست، تصریح کرد: محیط بانان مظلوم ترین قشر جامعه هستند و علیرغم تمامی وعده و وعیدها هنوز شرایط مناسبی ندارند در این رابطه می طلبد مسئولان محیط بانان را دریابند و یک بار برای همیشه رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و قضایی آنها را در دستور کار قرار دهند.
تعداد و امکانات محیط بانان گلستان به هیچ وجه جوابگوی مواجهه با شکارچیان غیرمجاز نیست
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه تعداد و امکانات محیط بانان گلستان به هیچ وجه جوابگوی مواجهه با شکارچیان غیرمجاز نیست، گفت: محیط بانان به شدت با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو هستند در حالی که تعداد و امکانات شکارچیان غیرمجاز رو به روز پیشرفته تر و بیشتر می شود.
وی با یادآوری اینکه نسل حیات وحش پارک ملی گلستان به دلیل کمبود امکانات و محیط بان در معرض تهدید است، افزود: مسئولان باید با اتخاذ تدابیر ویژه اعتبار ویژه ای را برای تامین امکانات و بکارگیری محیط بان پیش بینی کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه موضوع کمبود امکانات و محیط بان پارک ملی گلستان را در مجلس پیگیری خواهم کرد، ادامه داد: محیط‌بان کشته شده به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات جان خود را از دست داد.
دولت باید لایحه جامعی را برای حمایت از محیط بانان به مجلس ارائه کند
کوسه غراوی با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه جامعی را برای حمایت از محیط بانان به مجلس ارائه کند، گفت: در لایحه حمایت از محیط بانان تنها معاضدت‌های قضایی دیده شده بنابراین لازم است دولت لایحه جامع تری را ارائه کند؛ متاسفانه مدیریت بحران در کشور ضعف دارد در حالی که باید پیش از بحران تدابیر ویژه را اتخاذ کنیم اما متاسفانه بعد از بحران به دنبال چاره‌اندیشی هستیم.
پارک ملی گلستان باید منطقه امنی برای گردشگران باشد نه محل امنی برا شکارچیان
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با یادآوری اینکه پارک ملی گلستان باید منطقه امنی برای گردشگران باشد نه محل امنی برای شکارچیان، تصریح کرد: پارک ملی گلستان باید برای شکارچیان غیرمجاز ناامن شود؛ باید مجازات شکارچیان غیرمجاز تشدید و برخوردها به صورت قاطع باشد البته فرهنگ سازی مناسبی نیز باید انجام شود و از سویی مردم نیز همکاری لازم را با محیط بانان داشته باشند.

دیدگاه‌ها  

-1 #1 علي 1397-07-29 07:17
شمامگه مسول نيستي. خودت چه كاري براي انها كردي
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر