c_300_250_16777215_10_images_1_photo_2018-10-22_23-04-35.jpg

ترکمن سسی- نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان صبح دوشنبه با حضور در روستای کوچک خرطوم شهرستان گنبد کاووس یاد و نام محیط بان شهید محمد باشقره را گرامی داشته و با خانواده وی دیدار کرد.


به گزارش ترکمن سسی؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما  اظهار کرد: شنیدن شهادت این محیط بان عزیز مصیبت غمباری نه فقط برای خانواده شهید و مردم  گلستان بلکه برای همه ملت ایران  همراه با حزن و اندوه بود، چرا که  افرادی از خدا بی خبر انسان پاکی را که تازه از سفر معنوی حج برگشته بود را در راه دفاع از ارزش ها و سرمایه های این کشور برای منافع پست خود ،مظلومانه به شهادت می رسانند.
وی افزود: کسی که در راه خدمت به مردم، کشورش و در راه ارزش ها و سرمایه ها به شهادت می رسد طبق بیان رسول خدا (ص)در بهترین جای بهشت جا و مکان دارد،  من به همه عزیزان و خانواده گرامی این عزیز از دست رفته تسلیت عرض می کنم و می گویم افتخاری است که این عزیز در راه خدمت به شهادت رسید؛ در عین حال وظیفه مسئولین و مجلس این است که برای حفاظت از این محیط بانان که با همه مشکلات دست و پنجه نرم می کنند قوانینی مورد تصویب قرار دهند تا این محیط بانها در راه خدمت و حراست از سرمایه های ارزشمند کشور اطمینانی خاطری پیدا کنند و هم این متجاوزین به محیط زیست که مسلح هم هستند به سزای اعمالشان برسند.

لازم به ذکر است آیت الله نورمفیدی روز گذشته در خطبه نماز جمعه گرگان با اشاره به شهادت شهید باشقره ضمن برخورد جدی با عاملان حادثه و درخواست اشد مجازات برای آنان اظهار داشت: مجلس باید قوانینی تصویب کند که محیط‌بانان بتوانند از خود دفاع کنند.
گفتنی است «تاج محمد باشقره» محیط بان اهل گنبدکاووس در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز جان باخت.

گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه ‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

گلستان در سال 1354 به عنوان نخستین پارک ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو و به عنوان یکی از 50 ذخیره‌ گاه زیستکره به ثبت رسیده ‌است.
بیشترین گستره پارک در استان گلستان قرار دارد و  حدود 34 درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد اما مدیریت متمرکز آن با اداره محیط زیست استان گلستان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر