c_300_250_16777215_10_images_1_143537_685.jpg

ترکمن سسی- احداث بیمارستان 64 تختخوابی مراوه تپه که شهریور ماه سال 1396 کلنگ زنی شد ، بر اساس بررسی های صورت گرفته اکنون با حدود 25 درصد پیشرفت همراه شده است.


یکی از شاخص های توسعه ناهمگون و نا متوازن مناطق مختلف کشور را می توان در محرومیت بسیاری از مناطق مرزی کشور از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب جست‌وجو کرد؛ واقعیتی تلخ که مدتی است با ورود برخی نهادهای غیر دولتی در مسیر اصلاح قرار گرفته است. مثل شهرستان مراوه تپه در شرقی ترین نقطه استان گلستان که تا کنون از داشتن یک بیمارستان مجهز بی بهره بوده است.


شهرستان مراوه تپه یکی از شهرستان های استان گلستان و ترکمن صحرای ایران است که با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در مجاورت مرز ایران و ترکمنستان واقع است و به واسطه دوری از مرکز سیاسی کشور تا کنون چندان با سرمایه گذاری های کلان رو به رو نبوده است.

یکی از نشانه های محرومیت این شهرستان، نبود بیمارستان مجهز و بزرگ در این منطقه از کشور است که در سال های اخیر مورد توجه بنیاد علوی به عنوان یکی از نهادهای غیر دولتی فعال در عرصه خدمت رسانی عمومی قرار گرفت و اکنون ساخت یک بیمارستان بزرگ در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
مراسم کلنگ زنی بیمارستانی که از آن سخن به میان است با 64 تختخواب در شهریور ماه سال گذشته برگزار شد و بر اساس بررسی های صورت گرفته اکنون با حدود 25 درصد پیشرفت همراه شده است.

برای تکمیل و ساخت این بیمارستان که پیش بینی می شود تا پایان سال 1398 به بهره برداری برسد، رقمی بالغ بر 400 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد علوی در نظر گرفته شده است که البته به نظر می رسد با توجه به شرايط افزايش خواهد يافت.
اطلاعات بیشتر حکایت از آن دارد که درطراحی بیمارستان با زیر بنای 6 هزار و 402 مترمربع در دو طبقه با ساختمان های جنبي بخش هايی مثل بستری جراحی، داخلی، زنان، کودکان و نوزادان، ICU، رادیولوژی، آزمایشگاه، دیالیز، داروخانه،CCU و سایر بخشها پیش بینی شده است که توسط بنياد علوي و از محل اعتبارات اين بنياد ساخته خواهد شد.


بهزاد مایلی، معاون فنی، اجرایی و مهندسی بنیاد علوی در رابطه با جزئیات این بیمارستان و فرایند ساخت آن گفت: مراوه تپه در استان گلستان علی‌رغم دور بودن حدود 100 کیلومتری از اولین بیمارستان استان، يكي از معدود شهرستانهايي است که هنوز بیمارستان ندارد و هر ساله بسیج جامعه پزشکی با راه اندازی بیمارستانهای صحرایی در منطقه به مردم کمک می کند.
وی در همین باره تأکید کرد: همین مسئله سبب شد تا بنیاد علوی پس از مشاوره و کسب اطلاع از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث بیمارستان در این منطقه را ضروری بداند و بر همین اساس عملیات ساخت بیمارستان را از شهریور ماه سال گذشته آغاز کند.
مایلی با اشاره به اینکه این بیمارستان 64 تختخوابی است و قابلیت افزایش تعداد تخت های آن به 100 تخت نیز وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارشات، بيمارستان مذكور تا کنون حدود 25 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و اسکلت ساختمان به صورت کامل اجرایی شده است.
وی پیش بینی کرد، ساخت این بیمارستان زودتر از موعد اعلام شده و نهایتاً تا پایان سال 1398 به بهره برداری کامل برسد.
امید این است که احداث این بیمارستان در یکی از نقاط مرزی ایران با ترکمنستان، سبب شود مراجعات بیماران ترکمنستانی به شهرستان مراوه تپه نیز رقم بخورد و با این اتفاق موضوعات نظیر گردشگری درمانی نیز زمینه توسعه و اشتغال بیشتر مردم این شهرستان را فراهم کند.
منبع: خبرگزاری تیتر شهر

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر