c_300_250_16777215_10_images_1314670.jpg


ترکمن سسی - پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما در راستای شفافیت سازی و اطلاع رسانی صحیح به عموم جامعه ، طی  نامه ای به استاندار گلستان خواستار پاسخگویی برخی موسسات عمومی طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شد .


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ؛ متن نامه یاد شده که در "پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما" منتشر گردیده به این شرح است :


جناب آقای دکتر سید مناف هاشمی استاندار گلستان
با سلام و احترام ؛ به نظر می رسد چهل سال بعد از انقلاب هنوز برخی موسسات از گزارش دهی و اطلاع یافتن مردم از اطلاعات آن موسسه ، نهاد و یا دستگاه دولتی طفره می روند و به نوعی خود را از پاسخگویی به رسانه ها که نمایندگان مردم هستند ، مبرا می دانند .
متاسفانه ذیل تابلوهای ساختگی و تقدس های کاذب سعی در محرمانه و مهم جلوه دادن فعالیت خود داشته و سعی دارند با پاسخ های کلی و مبهم رسانه ها و افکار عمومی را سرگرم نمایند .
لذا بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خواهشمند است پاسخ موارد زیر که مطالبه جدی مردم استان گلستان و این رسانه به عنوان پلی بین مردم و مسئولان است ، ظرف مدت معین شده یعنی ده روز طبق ماده 8 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به این پایگاه خبری تحلیلی ارسال شود .
1 -  استان گلستان با توجه به ظرفیت دریای خزر تاکنون نتوانسته اقتصاد دریایی خود را فعال کند ، خوشبختانه طی سالهای اخیر با حمایت دولت سایت میگو گمیشان راه اندازی شده که یکی از محورهای اصلی آن بکارگیری شرکتهای بومی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی و مردم بومی ترکمن صحرا این منطقه بوده اما اکنون این عرصه به غیر این افراد واگذار شده است . از حضرتعالی خواهشمندیم که لیست واگذاری های سایت میگو گمیشان را با درج مشخصات نام شرکت و مالک آن  ، مساحت مزرعه  و میزان تولید سالانه خود را منتشر نمایید .
2 – بنا به گفته مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و به نقل از مدیر عامل بیمه تامین اجتماعی حدود 400 نفر در استان گلستان از بیمه خبرنگاران استفاده می کنند در حالیکه در حالت عادی بیشتر از 150 خبرنگار در عرصه استانی فعال نیست ، اداره کل ارشاد استان هم تا بحال چندین نامه نگاری کرده اما تامین اجتماعی اعلام کرده اعلام اسامی محرمانه است . لذا خواهشمندیم طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات لیست این 400 نفری که دارند از بیمه خبرنگاری استفاده می کنند اعلام و منتشر شود تا از سوء استفاده احتمالی سودجویان بنام خبرنگاران جلوگیری به عمل آید .
3- خوشبختانه حمایت دولت تدبیر و امید در سال جاری از طرح های روستایی و توسعه روستاها خوب بوده و بنا به گفته معاون اداره کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی امسال 285 میلیارد تومان تسهیلات بنام روستاییان و عشایر پرداخت شده است . اما بنا بر تماس های متعدد و تحقیقات میدانی این وام ها به برخی افراد واگذار شده که روستایی نبوده و فقط از عرصه روستا استفاده کرده و تحولی در سفره روستاییان اتفاق نیفتاده است ، لذا تقاضا داریم طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اسامی افراد به همراه میزان وامی که بابت تسهیلات اشتغال روستایی دریافت کرده اند را به اطلاع رسانه ها و مردم برسانید .
هیئت تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما - 11 دیماه 1397 خورشیدی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر