c_300_250_16777215_10_images_1_70021.jpg

ترکمن سسی - مختار مهاجر عصر پنج شنبه در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول اظهار کرد: ضریب میکانیزاسیون گلستان پیش از پیروزی انقلاب هشت دهم درصد به ازای هر هکتار بود که بعد از انقلاب با یک رشد ۶ تا هفت برابری به ۳.۸ درصد رسید.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری مهر ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: با انجام دو تا سه کشت در سال و تنوع زراعی قدرت عملیات و بهره وری را با میکانیزاسیون در استان بالا برده ایم.
مختار مهاجر ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب ۱۸ هزار تن برنج کاری در نسق های گلستان انجام می شد که این رقم هم اکنون به ۷۱ هزار تن رسیده است.
وی با بیان این که سال گذشته ۴۰۰ تن شلتوک برنج به ارزش دو زار و ۲۰۰ میلیون تومان در گلستان تولید شد، اضافه کرد: با وجود ممنوعیت کشت شالی و محدودیت منابع آبی نمی توانیم سطح کشت را افزایش دهیم اما با برخورد علمی تلاش کرده ایم در بخش کشاورزی توسعه داشته باشیم.
مهاجر تصریح کرد: تلاش کردیم با بهره از منابع آبی و پتانسیل های موجود در استان خشکه کاری شالی در استان را افزایش دهیم.
وی گفت: تحقیقات خشکه کاری برنج در گلستان به پایان رسیده و در مرحله اجراست و در شهرهای گنبدکاووس، علی آباد، کردکوی و گرگان قابلیت انجام خشکه کاری برنج وجود دارد.
مهاجر خاطرنشان کرد: با توجه به امنیت غذایی مهم برنج، نمی توانیم کشت آن را حذف کنیم از اینرو با امضاء استاندار گلستان درخواست برداشتن ممنوعیت کشت شالی و بازنگری در آن را خواستار شده ایم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر