c_300_250_16777215_10_images_1_70690.jpg

ترکمن سسی - مدیر پایگاه جهانی برج قابوس در گفتگو با پایگاه خبری ترکمن سسی گفت: بنا به دلایلی امسال نوروزگاه شهری ایام نوروز 1398 در سالن المپیک برپا خواهد شد و نیز یک نوروزگاه روستایی در مجموعه اسبدوانی گنبد خواهیم داشت.


نوروز 98 در محوطه برج قابوس نوروزگاه برپا نمی شود
بدین ترتیب آلاچیق ها و غرفه هایی که در ایام تعطیلات نوروزی در محوطه برج قابوس برپا می شدند ، نوروز 98 در سالن المپیک مستقر خواهند شد که قطعا برخی مزایای قبلی را از دست خواهند داد.
عبدالمجید نورتقانی عمده دلیل این تصمیم را انجام عملیات عمرانی در محوطه برج قابوس و آماده نبودن بستر برپایی نوروزگاه عنوان کرد و افزود: گرچه فاز یک عملیات اجرایی با زیر سازی حدود یک هکتار از محوطه برج به اتمام رسیده ولی به زودی مناقصه فاز دو پروژه را برگزار خواهیم کرد و با وجود کارگاه و تاسیسات مکانیکی در محوطه برج قابوس، ایجاد نوروزگاه در آنجا، امکان آسیب پروژه وجود دارد.
مدیر پایگاه جهانی برج قابوس ادامه داد: محوطه برج قابوس محدود است و برپایی نوروزگاه در این مکان موجب ایجاد حضور ترافیکی سنگین در محدوده برج می شود وموجب زحمت گردشگران برج می شود.
وی با تاکید بر گسترش فضاهای گردشگری در گنبدکاووس با ایجاد دو نوروزگاه شهری و روستایی ، تصریح کرد: برج تاریخی قابوس ظرفیت های گردشگری خودش را دارد و در سالن آمفی تئاتر روباز محوطه برج برنامه های خوبی اجرا خواهیم کرد تا بازدید کنندگان برج تاریخی اوقات پرباری داشته باشند.
 
 ترجیح غرفه داران بر برپایی نوروزگاه شهری در محوطه برج قابوس  
برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان نعمت بزرگی برای گنبدی هاست و ظرفیت های نابی در حوزه گردشگری دارد.
 برخی غرفه دارانی که سال های پیش نیز در این فضا غرفه داشتند در گفتگو با "ترکمن سسی" بر برپایی نوروزگاه شهری در محوطه برج قابوس تمایل دارند تا از همه مزایای گردشگری برج قابوس بهره ببرند.
برخی غرفه داران در گفتگو با خبرنگارترکمن سسی اظهار کردند: برج تاریخی از معدود جاهای دیدنی شهر است و ده ها هزار گردشگر سالانه از آن دیدن می کنند ، به ویژه در ایام نوروز که اوج این دید و بازدیدهاست و در کنار معرفی فرهنگ  اقوام منطقه ، محوطه برج برای گردشگران خاطره انگیر می شود و زیبایی خاص خود را دارد و برای درآمد زایی شهروندان گنبدی نیز تاثیر گذار است.
خونگرمی و مهمان نوازی مردمان شهر گنبدکاووس در کنار ظرفیت های بی نظیر گردشگری ، می طلبد تا برنامه ریزی و مدیریت مطلوبی برای استفاده بهینه از این فرصت های ناب در بهترین زمان ممکن از طرف متولیان امر صورت بگیرد.
مباحث عمرانی و زیرساختی جای خود را دارد اما ظرفیت های اشتغالزایی این فرصت ها نیز نباید فراموش شود زیرا که با برپایی نوروزگاه در بهترین مکان برای حدود 300 الی 400 نفر و شاید هم بیشتر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می توان ایجاد اشتغال کرد.
بهرحال باید منتظر بود دید آیا برپایی نوروزگاه در جایی غیر از محوطه برج قابوس با استقبال غرفه داران و گردشگران روبرو خواهد بود؟ آیا این نحوه برنامه ریزی برای برپایی نوروزگاه  بهترین تصمیم است؟

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر