c_300_250_16777215_10_images_1_70727.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان از مستندسازی و دیجیتالی شدن بیش از 220 هزار سند مربوط به شهدا و ایثارگران گلستان برای ماندگار شدن آن خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، اسرافیل وزیری صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ، با اشاره به روز بزرگداشت شهداء و سالروز تاسیس بنیادشهید و امور ایثارگران افزود : در ایام بزرگداشت شهدا، بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی شامل همایش‌ها، نشست‌ها، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، عطرافشانی و تعویض پرچم قبور مطهر شهدا و ..... اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها مرجع قانونی گردآوری اسناد و مستندات شهدا و ایثارگران است افزود : نخستین بانک اطلاعات صوتی و تصویری شهدا و ایثارگران استان گلستان در سال اینده راه اندازی می شود و در حال حاضر بیش از سه هزار کارت صوتی و تصویری ایثارگران جمع‌آوری شده که در حال دیجیتالی کردن آنها نیز هستیم و بدین ترتیب این اسناد برای نسل های آینده حفظ و نگهداری خواهد شد.

وی از برگزاری بیش از 700 یادواره شهید در سطح استان گلستان خبر داد، گفت: حدود 4 هزار دانشجوی خانواده شهید، ایثارگر و جانباز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.
وزیری با اشاره به 158کارمند بنیاد شهید در سطح استان ، اذعان داشت: 38 هزار و 101 نفر از افراد خانواده بنیادشهید و امور ایثارگران استان گلستان تحت پوشش درمانی قرار دارند.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان گلستان تاکیدکرد: در طی 3 سال گذشته بیش از 33 هزار نفر از خانواده ایثارگران استان گلستان در فعالیت های فرهنگی ، اردویی و ورزشی بیناد شهید در استان شرکت کرده اند.


به گفته وی ؛ حدود 20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه ها باید در حوزه ایثار و شهادت هزینه شود و دستگاه ها می بایست طبق قانون گزارش فعالیت این بخش را به بنیاد شهید ارائه دهند .
وزیری افزود: غرس نهال به نام هر شهید از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته شهید در استان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر