c_300_250_16777215_10_images_1_70855.jpg

ترکمن سسی – باران های شدید دو روز گذشته و سرریز آب سدهای بوستان و گلستان در مناطق بالادست گنبدکاووس موجی طغیان کم سابقه رودخانه گرگانرود و در معرض خطر سیل قرار گرفتن شهر گنبدکاووس و روستاهای پایین دست این سد در شرق گلستان شد.


در ادامه این وضعیت و طغیان فزاینده گرگانرود، مردم گنبدکاووس و روستاهای حاشیه گرگانرود به ویژه در طی یک شبانه روز گذشته ساعات دلهره آوری را  تجربه کردند که اوج آن اوایل شب گذشته بود.
علیرغم پیشروی تدریجی و ورود آب به بخش هایی از شمال ، شمال غرب گنبد که همراه با وارد آمدن خساراتی به برخی منازل مسکونی و واحدهای تجاری بود ، خوشبختانه با تلاش نیروهای امدادی وهدایت آبهای روان به کانال ها و اراضی کشاورزی از خطر آب گرفتگی سراسری شهر جلوگیری شد.  
اکنون که صبح روز چهارشنبه است علیرغم سرریز ادامه دار سد گلستان نگرانی اصلی در خصوص خطر ورود فراگیر آب سد گلستان به مناطق مسکونی پایین دست و وقوع سیلاب شدیدتر برطرف شده است وبه عبارت دیگر شب نگرانی گنبدی ها سپری شده است اما حجم وسیعی از آب های روان در حال حرکت به سمت سد وشمگیر و شهر آق قلاست و هم اکنون نیز علاوه بر ورود اب های روان به بخشی از روستای بی بی شیروان در مسیر سد وشمگیر ،سرریز آب از سد وشمگیر ادامه دارد و ساعات و شب دلهره آوری در انتظار مردم شهرستان آق قلاست.
برخلاف شهر گنبدکاووس که رود از حاشیه دور تا دور شهر می گذرد متاسفانه در شهر آق قلا رود گرگان درست از وسط شهر عبور می کند و با توجه به حجم عظیم آب های روان احساس خطر مسولین ارشد استان از آب گرفتگی گسترده در شهر آق قلا طبیعی است.
در حال حاضر مسئولین در صدد هدایت هرچه بیشتر اب های روان به سمت کانال ها و اراضی کشاورزی اطراف هستند تا از میزان خسارت و آبگرفتگی خیابان ها و کوچه های شهر آق قلا بکاهند.
امیدواریم تلاش های همه نیروها و مسئولان با نتیجه مثبت همراه باشد و شهروندان آق قلایی نیز شب دلهره را به سلامتی سپری نمایند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر