c_300_250_16777215_10_images_1_70871.jpg

ترکمن سسی- مدیر امور منابع آب شهرستان های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اعلام کرد: در پی بارش های سنگین دو روز اخیر در منطقه شرق گلستان، دبی آب رودخانه های گرگانرود، چهل چای و نرماب متنهی به شهر گنبدکاووس در روز چهاشنبه کاهش چشمگیر یافته است.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، حسین قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: دبی آب رودخانه گرگان رود در حوضه آبخیز 'اوغان' گالیکش به سمت شهر گنبدکاووس از 220 متر مکعب در ثانیه در روز گذشته، به تنها 20 متر مکعب درثانیه در روز جاری رسیده است.
وی گفت: دبی آب رودخانه گرگان رود در حوضه آبخیز ' تمر' در بالا دست سد گلستان نیز از 160 متر مکعب در ثانیه روز گذشته به حدود 30 متر مکعب در ثانیه کاهش یافته است.
قنبری اضافه کرد: دبی آب رودخانه چهل چای و نرماب مینودشت نیز از 110 متر مکعب در ثانیه که روز گذشته به ثبت رسید با کاهش بیش از 50 درصدی به حدود 50 مترمکعب در ثانیه رسیده است.
وی همچنین به وضعیت سد گلستان اشاره کرد و گفت: سرریز این سد در روز جاری نسبت به روز گذشته 100 مترمکعب در ثانیه کاهش یافته و این روند کاهش همچنان ادامه دارد.
به گفته وی سرریز سد گلستان روز گذشته به 527 متر مکعب در ثانیه افزایش یافته بود و نگرانی برای مسوولان و مردم منطقه به وجود آورده بود.
مدیر امور منابع آب شهرستان های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اضافه کرد: اکنون حدود 70 میلیون متر مکعب آب در پشت سد گلستان وجود دارد.
وی همچنین تهدید طغیان رودخانه اترک برای بخش داشلی برون گنبدکاووس از سمت رودخانه سومبار کشور ترکمنستان را معضل کنونی اعلام کرد و گفت: آب منطقه ای وارد عمل شده و ایجاد دو نقطه سیلاب دشت در مسیر رودخانه اترک در بخش داشلی برون به منظور ممانعت از بروز خسارت به شهر و روستاهای این منطقه مرزی در حال پیگیری است.
وی افزود: اکنون کارشناسان شرکت آب منطقه استان به همراه سایر دستگاه ها عضو مدیریت بحران در منطقه حضور یافته و در صدد ایجاد سیلاب دشت بر رودخانه اترک هستند.
بارش شدید باران در دو روز گذشته در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
هم اکنون طغیان رودخانه های چهل چای و اوغان فروکش کرده و مشاهدات خبرنگار ایرنا در ظهر روز جاری از جریان گرگانرود در حاشیه شمالی شهر گنبد حاکی عدم افزایش جریان آن است که تاحد بسیار زیادی جو ملتهب حاکم بر ساکنین حاشیه این رودخانه را کاهش داده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر