c_300_250_16777215_10_images_1_70900.jpg

ترکمن سسی - مجتبی جمالی صبح امروز در جمع دستگاه‌های امدادرسان استان گلستان اظهار کرد: سیلاب در گلستان ابعاد مختلفی داشت و بخش‎های مختلف اعم از راه‎ها، اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و ... را تحت تأثیر قرار داده است.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری فارس ، وی با بیان اینکه خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی استان گلستان گسترده بود، افزود: برآوردهای اولیه نشان می‎دهد حدود یک سوم اراضی کشاورزی و محصولات زراعی و باغی استان گلستان معادل 140 هزار هکتار تحت تأثیر سیلاب اخیر بوده و دچار خسارت شدند.
مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه تقریباً همه شهرهای استان در سیل اخیر دچار آبگرفتگی شدند، بیان کرد: سیلاب علاوه‎بر بخش‎های شهری، بخش‎های روستایی را نیز نشانه گرفته و به منازل مسکونی خسارت وارد کرده گرچه خسارت‎های این بخش جزیی بوده اما آمار منازل مسکونی خسارت‎دیده زیاد بوده است.
جمالی با بیان اینکه سیلاب اخیر موجب تخریب بخش زیادی از جاده‎های استان گلستان شد، ابراز کرد:  یکی از موضوعاتی که در سیلاب اخیر در مناطق کوهستانی به طور گسترده رقم خورد ریزش کوه، رانش و آسیب به جاده‎ها بوده است.
وی با بیان اینکه مسیرهای مختلف اعم از خوش‎ییلاق، محور مینودشت، گالیکش، رامیان و ... به‎دلیل حجم بالای بارندگی‎ها دچار رانش شدند، گفت: مسیر خوش‎ییلاق که در سیلاب اخیر مسدود شده بود به صورت جزیی بازگشایی شد اما هنوز به راحتی قابل تردد نیست و مسیر توسکستان نیز امروز بازگشایی شده که البته این بازگشایی عادی نیست و عبور و مرورهای اضطراری در حال انجام است.
*قطعی برق 30 روستای گلستان بر اثر سیلاب
مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه در سیلاب اخیر بسیاری از راه‎های روستایی مسدود شده بود که با همکاری نیروهای راهداری و کمک سایر بخش‎ها، بخش اعظمی از آن بازگشایی شده است، اذعان کرد: سیلاب موجب قطعی برق، آب و تلفن شده و براساس آخرین آمار،  قطعی برق در 80 روستای سیل‎زده گلستان به حدود 30 روستا رسیده و بخش عمده‎ای از مشکل قطعی حل شده است.
جمالی با بیان اینکه حدود 55 روستای استان گلستان با مشکل قطعی آب مواجه‎اند، با اشاره به میزان خسارت‌های ناشی از سیل متذکر شد: برآورد خسارت ناشی از سیل هنوز قطعی نیست و برآوردهایی که تاکنون اعلام شده اولیه است.
وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه تاکنون دو گلستانی بر اثر سیلاب جان باختند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر