c_300_250_16777215_10_images_1_70913.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به وقوع سیل در استان گلستان بر رها سازی مدیریت شده و مرتب منابع آبی سدهای گلستان تاکید کرد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا، آخوند عبدالکریم جاور در خطبه های نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: در استان گلستان سه سد بوستان، گلستان و وشمگیر بر روی رودخانه گرگانرود احداث شده که لازم است منابع آبی آنها بموقع رهاسازی شود.
وی افزود: به گفته کارشناسان رهاسازی روزانه نیم ساعت آب سدها حق قانونی ساکنین پایین دست آنها است که باید انجام شود.
وی با تصریح بر این نکته که این اقدام تا پیش از این انجام نمی شد، گفت: در برخی از ایام سال تنها فاضلاب در روزدخانه گرگانرود جریان می یابد که ناشی از رهاسازی نشدن بموقع آب سدهای ساخته شده بر روی این رودخانه است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطر نشان کرد: اگر حق قانونی مبنی بر رهاسازی روزانه نیم ساعت آب سدها اجرا شود، علاوه بر کمک به بهداشت عمومی و تمیز ماندن بستر رودخانه، حق رودخانه و ساکنین پایین دست سدها نیز ادا می شود.
آخوند جاور که در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه هم با بیان گلایه مردم از رهاسازی نشدن بموقع آب سد گلستان پیش از وقوع سیل که آن را ناشی از فروش آب به کشاورزان و دریافت حقابه می دانند، امروز هم گفت: از مقامات مسئول تقاضا می کنم، مبلغ حقابه هایی که از مردم گرفته شده و خسارات وارد شده ناشی از سیل را مقایسه کنند، قطعا برابر نخواهد بود.
وی با اشاره به موضوع کمک های مردمی به سیل زدگان نیز گفت: لازم است این کمک ها با یک مدیریت مطلوب، به صورت بهینه بین آسیب دیدگان از سیل توزیع شود.
آخوند جاور با اشاره به حجم بالای خسارات ناشی از سیل به تداوم این کمک ها از سوی مردم تاکید کرد و گفت: بسیاری از سیل زدگان از اقشار ضعیف جامعه هستند که وسایل زندگی خود را در این سیل از دست داده اند و برخی اماکن عمومی نظیر مساجد نیز خسارت دیده اند که لازم است، مردم و خیرین برای جبران این نوع خسارت ها نیز همراه اسیب دیدگان از سیل باشند.
وی با اشاره به انتقاد خود از عملکرد صدا و سیمای گلستان و انتقال گلایه های مردمی از عدم انعکاس مطلوب وقایع سیل بویژه در گنبدکاووس در خطبه های هفته گذشته نمازجمعه، گفت: پس از آن، روند اطلاع رسانی صدا و سیما از وقایع سیل تغییر کرد و رسانه ملی در تمامی بخش های خود از جمله بخش ترکمنی گلستان، به صورت گسترده اقدام به پوشش وقایع سیل کرد که این فعالیت ها جای تقدیر و تشکر دارد.
در پایان خطبه های امروز نمازجمعه اهل سنت گنبدکاووس، نمازگزاران برای شادی روح درگذشتگان سیل اخیر دعا کردند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر