c_300_250_16777215_10_images_1_71000.JPG

ترکمن سسی - دسترسی زمینی به کومیش دفه که از روزهای گذشته به سبب بالا آمدن سطح روان آبهای ناشی از سیل استان گلستان قطع شده بود، امروز شنبه دهم فروردین 98 و با نصب و بهره برداری از پل سیار ممکن شد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، سید علیرضا حسینی معاون فرماندار گمیشان در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید موضوع گفت: که باوجود احداث پل تردد فقط برای خودروهای سنگین، نیمه سنگین و شاسی بلند ممکن است.
در روزهای اخیر دسترسی به گمیش تپه فقط با قایق امکان پذیر بود که محدودیت هایی را برای شهروندان و اعزام نیروهای امدادی و ارسال کمک به سیل زدگان ایجاد کرد.
راه اصلی دسترسی به گمیش تپه از جاده بندرترکمن است که برای عبور آب از قسمت شرق به غرب، چندین شکاف در جاده ایجاد شده و به تبع آن دسترسی زمینی به مرکز شهرستان گمیشان قطع است.
نیروهای مهندسی سپاه با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و امدادی در حال ساخت پل های موقت فلزی بر روی این شکاف ها هستند تا مسیر دسترسی اصلی را باز کنند اما هنوز این طرح به پایان نرسیده است به همین دلیل تردد از جاده اصلی بندرترکمن - گمیشان کماکان با قایق انجام می شود.
از دیگر سو هزینه سوخت و پشتیبانی قایق ها رایگان شده تا تردد و جابجایی مردم بدون مشکل خاصی انجام شود و علاوه بر بخش خصوصی ؛ شمار زیادی از قایق های متعلق به دستگاههای اجرایی نظیر شیلات نیز به ناوگان عمومی منطقه اضافه شده است.
گلستان در آخرین روزهای سال 97 با یکی از کم نظیرترین بارش های تاریخ خود مواجه بود بطوریکه برابر داده های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین 74 تا 353 میلی متر باران در مدت زمان کوتاهی بارید و همین عامل باعث طغیان رودخانه ها و سرریز سدهای منطقه شده که این شرایط همچنان ادامه دارد.
شهرهای آق قلا، گُمیشان و روستاهای تابعه بیشتر از سایر نقاط استان گلستان بر اثر وقوع سیل آسیب دیده اند.
باوجود کاهش ارتفاع آب در برخی نقاط آق قلا، گمیشان و روستاهای منطقه؛ هنوز بخش وسیعی از منطقه غرقاب است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر