c_300_250_16777215_10_images_1_71032.jpg
ترکمن سسی - میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان اعلام کرد که مدارس گمیشان و آق‌قلا با یک هفته تاخیر بازگشایی می شود.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری فارس ، 16 روز است که سیلاب ویرانگر وارد استان گلستان شده است و شهروندان گلستان سال جدید خودشان را با گل و لای و آبگرفتگی آغاز کرده‌اند که خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین دستگاه‌های امدادی هلال‌احمر و مردم منطقه، شاهد این هستیم که آب در قسمت‌هایی از شهرهای سیل‌زده استان گلستان کاهش یافته است.
بیش از دو هفته است که با ورود تجهیزات لایروبی به استان گلستان، فعالیت خروج آب از مناطق سیل‌زده در محاصره سیل سرعت گرفته است.
با توجه به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس، همچنان برخی از مدارس استان گلستان در محاصره آبگرفتگی قرار دارند و در این زمینه اعلام شده است که از روز شنبه برخی از مدارس دو شهرستان آق‌قلا و گمیشان تعطیل خواهد بود که در این خصوص گفت و گویی با میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان صورت گرفته که با هم می‌خوانیم.


*تخصیص اعتبار 5 میلیارد تومانی برای ترمیم و اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس در مناطق سیل‌زده گلستان
*فارس: اعلام شده است که روز شنبه هفته آتی مدارس دو شهرستان آق‌قلا و گمیشان تعطیل است آیا این خبر صحت دارد؟ در صورت صحت این خبر تعطیلات مدارس در مناطق سیل‌زده گلستان تا چه مدت ادامه دارد؟
غراوی: از زمانی که وزیر آموزش و پرورش به منطقه سیل‌زده گلستان سفر کرد و از مناطق مختلف سیل‌زده بازدید صورت گرفت که دستورات خوبی در این زمینه صادر کرد و کمک‌های خوبی در راستای رفع مشکل دانش‌آموزان این منطقه ابلاغ کرد.
به دستور وزیر آموزش و پرورش نقدینگی بالغ بر 5 میلیارد تومان در راستای ترمیم و اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس مناطق سیل‌زده گلستان به استان تخصیص داده می‌شود.
* 1700 دستگاه میز و نیمکت به مدارس سیل‌زده گلستان توزیع شد/ دو کامیون لوازم‌التحریر از تهران به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال می‌شود
*فارس: آیا در زمینه توزیع میز و نیمکت مدارس در مناطق سیل‌زده استان گلستان تدابیری اندیشیده شده است؟
غراوی: تحویل و توزیع 1700 دستگاه میز و نیمکت برای مدارس سیل‌زده اقدام شده است که این اقلام تحویل استان گلستان داده شد و همچنین 60 دستگاه کانکس که در حقیقت به عنوان فضای آموزشی در مناطق سیل‌زده هستند به استان تحویل داده شد که در شهرستان آق‌قلا مستقر شود که در حقیقت به عنوان یک مدرسه کامل هستند.
دو کامیون لوازم‌التحریر از تهران به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال می‌شود و همچنین تعداد 16 هزار جلد کتاب‌های آموزشی مدارس از تهران به استان گلستان ارسال شد که به زودی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گرفت.
*بازگشایی مدارس گمیشان و آق‌قلا به جای 17 فروردین با یک هفته تاخیر بازگشایی شود
*فارس: آیا بازگشایی مدارس در دو منطقه سیل‌زده گمیشان و آق‌قلا در 17 مهرماه انجام می‌شود؟
غراوی: طی جلساتی که در استانداری گذاشته شد و بر اساس پیشنهادات فرمانداران گمیشان و آق‌قلا دوست داشتیم که در مناطق سیل‌زده استان گلستان که آبگرفتگی در مدارس کمتر اتفاق افتاده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد مدارس را بازگشایی کنیم و دانش‌آموزان از 17 فروردین‌ماه سر کلاس درس حاضر شوند.
فرمانداران دو شهر گمیشان و آق‌قلا توصیه کردند که بازگشایی مدارس به جای 17 فروردین با یک هفته تاخیر در 24 فروردین‌ماه بازگشایی شود که این موضوع در شورا تصویب شد.
روستاهایی که در محاصره آب هستند را شامل می‌شود ولی روستاهایی که مشکلی ندارند بازگشایی مدارس در 17 فروردین صورت می‌گیرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر