c_300_250_16777215_10_images_1_71081.jpg

ترکمن سسی - هفته نامه انسجام ملی در شماره جدید خود با عنوان 'رودخانه قصه گویی در ترکمن صحرا جاری است'، به پای بندی مردم ترکمن به سنت قصه گویی پرداخت.


نشریه انسجام ملی گفت و گویی با عبدالصالح پاک نویسنده کتاب های 'گرگ آواز خوان ' و ' افسانه های ترکمن صحرا' انجام داده و نظر او را در خصوص وضعیت کنونی قصه گویی در این منطقه جویا شده است.
پاک معتقد است که مردم ترکمن صجرا هنوز ارتباط تنگاتنگی با سنت قصه گویی دارند. هنوز مثل گذشته از افسانه ها برای گره گشایی برخی مشکلات پیش آمده و همچنین حل مشکلات روزمره استفاده می کنند و با روایت کردن افسانه ها، بخشی از مشکلات را از نظر روحی و روانی برطرف می کنند.
افسانه ها در ترکمن صحرا قدمت بسیار طولانی دارد اگر بگوییم به اندازه قدمت بشریت شاید اغراق کرده باشیم ولی هر فرد ترکمن از همان کودکی با شخصیت های افسانه آشنا می شود و با آن زندگی می کند. هنوز هم این سنت زیبا از سوی مادر بزرگ ها و مادران برای نسل بعد سینه به سینه روایت و منتقل می شود.
با این که زندگی در اینجا هم تغییر هایی داشته است و مدرنیته بخشی از آن را فراگرفته است با این وجود تاثیر افسانه ها در زندگی های مدرن هم قابل مشاهده است.
گفتنی است هفته نامه انسجام ملی به مدیر مسئولی فعال رسانه ای ترکمن ، عبدالغفور توکلی از بهمن ماه سال 1396 فعالیت رسانه ای خود را آغاز کرده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر