c_300_250_16777215_10_images_1_70993.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم غرب گلستان طی سختانی در صحن علنی مجلس، ضمن ابراز همدردی با کلیه سیل‌زدگان در اقصی نقاط کشور گفت: اخیرا همزمان با سال‌ جدید شاهد سیل بسیار بزرگ، مخرب و ویرانگر در نقاط مختلف میهن اسلامی منجمله استان گلستان بودیم که آثار تخریبی بسیاری از خود بر جای گذاشت.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی، رامین نورقلی پور با قدردانی از تلاش های نهادهای مختلف اجرایی اعم از دولت ، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی  و تمام دستگاه هایی که به نحوی در خدمت رسانی، امداد رسانی و کمک به آسیب دیدگان و سیل زدگان همکاری و مساعدت کردند افزود:
 چیزی که بسیار مهم و حایز اهمیت می باشد، حضور بسیار گسترده مردم جهت مقابله با این سیل ویرانگر در استان گلستان است، مردم این استان همزمان با آغاز این سیل جانانه در برابر سیل ایستاده و مقاومت کردند. ساکنین در روستاها و شهرها با ایجاد سدها و موانع مصنوعی، خاکریزها و همچنین کیسه های شنی و خاکی با تمام وجود در مقابل سیل ایستادند.

وی ادامه داد: مطمئنم که اگر این حرکت بسیار بزرگ مردم  استان گلستان نبود قطعاً خسارات جانی و مالی ناشی از سیل بسیار بسیار بیشتر از این‌ها می شد. هر چند در این سیل ما، ۶ نفر از عزیزان مان را در حال خدمت و کمک رسانی و در حال ایجاد موانع در شهر گمیشان از دست دادیم و یادشان را گرامی می داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بنده قبلا پیشنهادی را  در حضور رئیس‌جمهور محترم ارائه کرده‌ام و مجدداً پیشنهاد دارم از طرف دولت محترم پیگیری شود که عزیزان از دست رفته حتما به عنوان شهدای خدمت شناخته شوند.
 یکی از مسائل بسیار مهم در بحث سیل در استان گلستان، عدم برقراری حقابه زیست محیطی در آبراهه بزرگ گرگانرود است، گرگان رود سال‌هاست که از نعمت داشتن حقابه زیست محیطی و حداقل آب در این مجرا محروم می باشد، در طول صده های مختلف گذشته این رودخانه ی بزرگ همواره دارای آب بوده، در کنار اینکه شرایط اکوسیستم منطقه را تعدیل می کرده و آبراهه بسیار مناسبی برای عبور سیلاب های بزرگ بوده، در جهت تأمین منابع آبزیان دریای خزر هم نقش بسیار مثبتی داشته است.
نماینده حوزه غرب با بیان اینکه بیش از یک دهه گذشته که ما شاهد عدم حضور حقابه زیست محیطی و یک آب پایه در این آبراهه بسیار مهم در استان گلستان هستیم عنوان نمود: متاسفانه در کنار از دست دادن منابع آبزیان در ساحل شرقی دریای خزر که به اشتباه، به صید بی رویه ماهیان توسط صیادان غیر مجاز در منطقه نسبت داده شده است شاهد از دست رفتن این بستر بسیار مهم عبور آب و سیلاب که هراز چندگاهی در استان گلستان به وقوع می پیوندد می باشیم.

 نورقلی پور تاکید ورزید: لازم است که یک حقابه زیست محیطی و آب پایه را در این آبراهه شاهد باشیم در کنار این واقعیت که سه سد بزرگ در بالا به صورت طولی در روی این آبراهه احداث شده است.

متاسفانه عدم اتصال زهکش های منتهی به دریای خرز که آب و سیلاب را به دریای خزر متصل میکنند یک معضل بزرگی بوده که قطعا باید پیگیری کنیم و این آبراهه هابه خود دریا متصل شوند، با کمال تاسف تا به امروز از اتصال آنها به دریا به دلایل مختلفی ممانعت بعمل آمده است.
از این رو لایروبی گرگانرود و قره سو در کنار برقراری حق آبه زیست محیطی قطعا یکی از موارد بسیار مهم است که باید انجام شود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدالجبارقوجق 1398-01-19 23:38
سلام..اینجانب یکی ازساکنین گنبدخیابان آزادی هستم خونه واسباب اثاثیه ام درسیل دچارخسارت فراوان شدمن نه عضوکمیته امدادهستم ونه هیچ ارگانی که کارش کمک کردن باشه هستم فقط یه کارگرساده روزمزدهستم البته اگه کارگیرم بیادبا دوتادخترکه یکیش هفتم ودیگری اول دبستان میخونه هستم میخواستم بپرسم بنیادمسکن ودیگرمسئولین پس کی میخوان کمک کنن؟ نکنه میخوان خونه هاکاملانشست کنه وخانه خراب بشیم بعددست بکاربشن..لطفاصدایه مرابه گوش مسئولین ودیگرافرادخیرونیکوکاربرسونیدکه ماچشم انتظارشان هستیم..من برادرشهیدهستم امابه علت متاهل بودن هیچ کاری برام نکردن وبعدازفوت کردن پدرومادرم مستمری روقطع کردن ظ
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر