c_300_250_16777215_10_images_1_71132.jpg

ترکمن سسی – حمید آخوندی: روان آب هایی که از سوی روستای نیازآباد در ضلع جنوبی شهر بندرترکمن به‌ سوی شهر جاری است بسیاری از شهروندان نگرانی‌ها و دغدغه هایی داشتند.


نگرانی مردم بندرترکمن درباره جاری شدن این آب‌ها در زمین‌های کشاورزی رو به روی اسبدوانی و میدان دام بندر ترکمن و نفوذ به داخل شهر بود. هم‌چنین مردم شهر نگران نفوذ احتمالی این آب‌های متعفّن به لوله‌های آب شرب مردم که درست از کناره‌های جاده کردکوی به شهر می‌رسد بودند.
به دنبال این نگرانی‌ها پیگیری‌هایی انجام شد و جهت انعکاس دغدغه مردم و یادآوری خطرات احتمالی فوق؛ تماس‌هایی با فرماندار محترم بندر ترکمن آقای هیوه چی و شهردار آقای محمود کم گرفته شد. این مسئولان اعلام نمودند که مردم بندر ترکمن هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند و همه‌چیز تحت کنترل است و اگر احساس شود که آب‌های جاری از سوی نیازآباد به مزارع مردم و یا حومه شهر می‌رسد فوراً اقدامات لازم انجام خواهد شد.
 شهردار بندر ترکمن گفت: فعلاً امکان هیچ‌گونه نفوذ این آب‌های جاری به شاه‌لوله‌های آب شرب در مسیر وجود ندارد.
شایان گفتن است در جلسه‌ای که در فرمانداری بندر ترکمن با حضور بخشدار و تعدادی از روحانیان و اهالی نیازآباد و نماینده فرمانداری و رئیسی آموزش‌وپرورش بندر ترکمن و چند تن دیگر از مسئولان برگزار شد؛ اجازه تخلیه آب اطراف مدرسه نیازآباد با لوله به سمت بندر ترکمن داده ‌شده بود و قرار شده بود این آب، با لوله و از طریق کانال کنار میدان اسب‌دوانی به سمت دریا هدایت شود.
هم‌اکنون نزدیک به یک هفته است که این آب در حال انتقال است. طبق گفته شهردار به‌ محض خالی شدن محوطه مدرسه نیازآباد از آب و امکان رفتن دانش آموزان بلافاصله دستور قطع این آب‌داده خواهد.
 فرماندار بندر ترکمن هم خاطر نشان کرد: خطر آمدن آب‌های پشت قره‌تپه به داخل شهر بندر ترکمن را تا اکنون برطرف نمودیم و مردم شهر از بابت نگران نباشند.
 اما با همۀ این تفاصیل بهتر است به منظور رعایت حقوق شهروندان بعد از خالی شدن محوطه مدرسه نیاز آباد سریعاً اقدامات لازم انجام شود تا اماکان خطرات فوق برطرف گردد در غیر این صورت، خسارات مردم چه از لحاظ بهداشت و چه زمین های کشاورزی غیر قابل جبران خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر