c_300_250_16777215_10_images_1_71189.jpg

ترکمن سسی - آیین بهره برداری از پروژه کانال سیلاب بر دیگجه (بندولی) صبح امروز چهارشنبه 28 فروردین ماه با حضور سرپرست استانداری گلستان و فرمانده سپاه نینوا گلستان و برخی مسئولین دیگر استانی و شهرستانی در دیکچه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، کانال انحرافی منطقه دیکچه ( بند ولی) پروژه آب منطقه ای گلستان طی دو هفته گذشته ، توسط توان مهندسی و لجستیکی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه در منطقه دیکچه یسیرگچن احداث شده است و با تکمیل کار عملیات احداث آن ، امروز با باز کردن دهانه کانال در محل اتصال کانال به گرگانرود کار بهره برداری از این کانال انحرافی آغاز شده است.

این کانال انحرافی با هدف مدیریت آب و سیلاب ، بخشی از آب گرگانرود را در مواقع ضروری سیلاب از طریق کال شور به نواحی شوره زار شمال استان هدایت می کند.

گفتنی است این پروژه برای مدیریت بهینه آب منطقه ای و مدیریت و پیشگیری از سیلاب های احتمالی آتی گرگانرود نقش مهمی خواهد داشت و با کاهش سریز آب سد وشمگیر موجب خواهد شد تا خسارات ناشی از سیل در مناطق پایین دست سد وشمگیر کاهش یابد و به عبارتی این کال انحرافی احداث شده نقش سیلاب بر را ایفا خواهد نمود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر