c_300_250_16777215_10_images_71442.JPG


ترکمن سسی - وزیر کشور گفت: مراسم مختومقلی فراغی باید غنی و پرمحتوا برگزار شود و دبیرخانه دائمی نکوداشت این شاعر و عارف تشکیل شود.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز پنج شنبه 12 اردیبهشت ماه در مراسم نکوداشت دویست و هشتاد و ششمین سالروز تولد شاعر و عارف ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی در جوار آرامگاه آن شاعر بزرگ در روستای آق توقای گفت : مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی با محتوای غنی برگزار و دبیرخانه دائمی نکوداشت این شاعر و عارف بزرگ تشکیل شود.
وزیر کشور افزود: باید دبیرخانه دائمی این شاعر بزرگ ترکمن در طول سال در حوزه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفه و اجتماعی و … اندیشه‌ها و اشعار این شاعر را با همکاری عاشقان و اهل فرهنگ و ادب مورد بررسی قرار دهد تا در مراسم نکوداشت برنامه های پرمحتوا و غنی همراه با شب های شعر در این مکان برنامه ریزی و اجرا گردد.
وی خاطر نشان کرد : باید مجموعه اشعار این شاعر با اشعار و مفاهیم سایر شاعران بزرگ ایرانی همچون حافظ، سعدی و … تطبیق داده شود و موسیقی مبتنی بر اشعار این شاعر ساخت و تولید شود.
رحمانی فضلی پیشنهاد داد: دبیرخانه نکوداشت این شاعر برای برگزاری شب‎ شعر و ادبی در آرامگاه مختومقلی فراغی برنامه ریزی کند تا ظرفیت این شاعر بزرگ که در ادبیات ایران و در حوزه فرهنگ ترکمن به یادگار مانده به چشمه جوشان فرهنگی تبدیل شود تا حیات ‎بخش حوزه فرهنگ در حوزه ترکمنی و ملی باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر