c_300_250_16777215_10_images_1_71633.jpg

ترکمن سسی - رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: که دو هزار و 550 دستگاه کمباین محصولات پاییزه استان شامل کلزا، جو و گندم را از اواخر اردیبهشت تا ابتدای شهریور امسال برداشت می کنند.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، مریم برزنونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: قیمت هر دستگاه کمباین تولید داخل حدود دو میلیارد و 800 میلیون و هر دستگاه کمباین وارداتی 14 تا 13 میلیارد ریال است که برای خرید آن به متقاضیان تسهیلات بانکی ارایه می شود.

استان گلستان از قطب های مهم کشاورزی کشور است و هر ساله در تولید محصول گندم مرغوب جزو استان های برتر کشور بوده است به طوری که در سال زراعی قبل، گلستان با خرید 940 هزار تن گندم از کشاورزان رتبه دوم کشور را کسب کرده بود.

محصول پاییزه کشت شده گلستان شامل نخود فرنگی، باقلا، کلزا، گندم، جو و سیب زمینی است که امسال بیشترین سطح قابل برداشت به سه محصول گندم با بیش از 240 هزار هکتار، دانه روغنی کلزا با 87 هزار هکتار و جو با 82 هزار هکتار اختصاص دارد.

گلستان دارای 667 هزار هکتار زمین زراعی است که هر ساله حدود 500 هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات پاییزه می رود.اما سیل ابتدای سال در ترکمن صحرا خسارات بسیاری به اراضی کشاورزی دشت و کشاورزان گندم کار در منطقه ترکمن صحرا وارد کرده است.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر