c_300_250_16777215_10_images_1_71803.jpg

ترکمن سسی - در اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی فارسی زبانان لیراو، از ارازمحمد سارلی مدیر و موسس چاپ و نشر مختومقلی فراغی به عنوان ناشر برگزیده سال گلستان تجلیل شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، عصر چهارشنبه ۲۲ خرداد طی مراسمی در هتل آذین گرگان از دکتر ارازمحمد سارلی به عنوان ناشر برگزیده سال استان گلستان با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

گفتنی است ارازمحمد سارلی، مدیر و موسس چاپ و نشر مختومقلی فراغی در طی سالهای فعالیت خود در عرصه نشر، آثار بسیاری از نویسندگان و اهل قلم ترکمن را منتشر نموده است و در گسترش فرهنگ و ادب ترکمنی نقش موثری داشته است به طوری که تعدادی از اولین آثار اهل قلم ترکمن صحرا در چاپ و نشر مختومقلی منتشر شده است.

مدیر و موسس چاپ و نشر مختومقلی فراغی علاوه بر خدمت در عرصه نشر، خود نویسنده ، محقق و اهل قلم است و فعالیت رسانه ای نیز دارد و اخیرا نیز با انتشار ویژه نامه های کامل سیلاب در ترکمن صحرا و مراسم امسال نکوداشت مختومقلی فراغی در فصلنامه فراغی به صورت فعال به رویدادهای روز اجتماعی منطقه نیز می پردازد.

خبر موفقیت ارازمحمد سارلی مدیر و موسس چاپ و نشر مختومقلی فراغی به عنوان ناشر برگزیده سال واکنش های مثبت اهل قلم ترکمن را در پی داشته است. یوسف قوجق داستان نویس مطرح ترکمن در واکنش به این خبر نوشته است: بی‌تعارف این توفیق باعث افتخار ترکمن صحرا و استان است که شخصیتی فرزانه بین ترکمن‌ها، هم عالم باشد و هم ناشر موفق و پرکار. در این زمانه، کمتر پیدا می‌شود کسی بتواند هم عالمانه بنویسد و هم عاشقانه برای نشر آثار دیگران همت نماید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر