c_300_250_16777215_10_images_1_71807.jpg

ترکمن سسی - بعد از پیگیری های ناکام گلستانی ها برای رسیدن به استاندار بومی و تصمیم هیات دولت مبنی بر انتخاب هادی حق شناس به عنوان استاندار جدید گلستان، محمد جواد مکتبی سردبیر روزنامه گلشن مهر در یادداشتی با عنوان "ماموریت استاندار جدید گلستان" از مشکلات عدیده استان و انتظارات از استاندار جدید نوشته است.

سردبیر روزنامه گلشن مهر در یادداشت خود می نویسد:
 استاندار گلستان پس ازفراز و نشیب های فراوان معرفی شد ،شاید  حق شناس گمان کند گلستان استانی است  با یکی دومیلیون جمعیت و با گردش مالی حداقلی و تعداد معدودی مدیرو .... که می توان در کمتر از یک ماه بر کار سوار شد و استان را به پیش برد،این البته همان نگاهی است که استاندار قبلی جناب دکتر هاشمی کم و بیش به آن می اندیشید.
اما براستی آیا اینگونه است ؟آیا گلستان لقمه راحتی برای مدیران کلان است ؟اگر اینگونه است چرا از چرخه ی توسعه دور افتاده است ؟چرا بعد چهل سال از انقلاب اسلامی به اندازه تعداد انگشتان یک دست مدیر طراز اول ندارد؟چرا هفت نماینده ی آن نمی توانند بر سر یک یا دو یا حتی سه نفر برای استانداری تمکین کنند ؟چرا در جایگاه توسعه دارای پایین ترین شاخص ها است ؟از جانب دیگر کدام مدیر صاحب سبک را تربیت کرده است؟در حوزه های اجتماعی فرهنگی سیاسی و اقتصادی بر اساس کدام الگو در توسعه پیش گرفته شده است ،برای اقوام و تنوع قومی و آیینی در گلستان چه تدبیری باید اندیشید؟و...
دهها مساله و نکته که تامل در آنها ذهن انسان را مدهوش می کند ،زیرا اگر به این عقب ماندگیها درصد بیکاری ،فقر فزاینده ،حاشیه نشینی ،مهاجرت و.... را اضافه کنیم آنگاه مثنوی هفتاد من کاغذی می شود که عمق فاجعه را قابل لمس تر می نماید ،اما جناب حق شناس جدای از این موارد که مسوولیت شما را سنگین می کند اولین وظیفه شما بوجود آوردن فضای اعتماد است.
 حضرتعالی میدانید که نخبگان ،نمایندگان،مردم و نماینده ولی فقیه خواهان استاندار بومی بودند ،در واقع شما بسان مهمانی ناخوانده به گلستان امده اید بنابر این در اولین گام تلطیف فضا مهمترین و ضروری ترین  عمل  است که باید به انجام رسانید نکته  بعد اینکه مردم دیگر از همه چیز خسته اند ،سیل تقریبا نیمی از گلستان را با خود برده است  و فقر را به گونه ای مضاعف به ما تحمیل نموده ،کشاورزان گرفتار و دامداران در معرض آسیب هستند .انتظار آن است دست همتی بالا بزنید و دردی از درد مردم بکاهید  مساله بعدی برگزاری سالم انتخابات است که در شش ماه آینده پیش روی شماست ،عدم توجه جدی به انتخابات و فقدان برنامه ریزی دقیق آسیبهای بسیاری را بهمراه خواهد داشت ، که انتظار است تا به آن توجه جدی نماید،در نهایت امیدواریم قدمهایتان برای استان بحران زده گلستان خوش یمن باشد و با خاطره ای خوش ماموریت خود را به اتمام رسانید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر