c_300_250_16777215_10_images_1_71847.jpg

ترکمن سسی - رییس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر ضرورت ثبت قرادادهای حقوقی بالاخص خرید و فروش املاک در دفاتر اسناد رسمی، خاطرنشان کرد: مردم در این گونه قراردادها، صرفا به مشاورین املاک اعتماد نکنند.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا، هادی هاشمیان شنبه شب در ملاقات مردمی با شهروندان گنبدکاووس در مسجد اهل سنت آخوند طلابی این شهر، افزود: ثبت قراردادهای حقوقی و خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی از برخی سوء استفاده ها از جمله فروش ملک به چند نفر جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه برخی مشاورین املاک سواد حقوقی ندارند و هر کلمه آنان بار حقوقی به همراه می آورد، گفت: بخشی از پرونده های ورودی به محاکم قضایی گلستان در خصوص قراردادهای عادی و دستنویس می باشد که لازم است به سمت ثبت قراردادها در دفاتر اسناد رسمی پیش برویم تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.
هاشمیان اضافه کرد: بخش دیگری از پرونده های تولیدی در محاکم قضایی گلستان مربوط به عدم آگاهی مردم نسبت به قوانین است که برای کاهش این گونه پرونده ها، دایره ارشاد و معاضدت قضایی و نیز تلفن ۱۲۹ کانون وکلا در دادگستری‌ها راه اندازی شده و مردم می‌توانند از آنها مشورت بگیرند.
وی، ورود سالانه ۴۰۰ هزار پرونده به محاکم قضایی گلستان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: گروه‌های مختلف مردم بالاخص علما و روحانیون، معتمدین و ریش سفیدان اعم از شیعه و اهل سنت بایستی تلاش کنند تا روحیه صلح و سازش در جامعه تقویت و از تولید پرونده در محاکم جلوگیری شود.
رییس کل دادگستری گلستان آمار بالای پرونده های ورودی به محاکم قضایی را زیبنده مردم این استان ندانست و با تاکید بر ضرورت توجه به صلح و سازش در جامعه، ادامه داد: هر جا صلح و سازش باشد، از خصومت‌ها کاسته می‌شود اما با ورود پرونده به محاکم قضایی بر خصومت‌ها و اختلاف‌ها افزوده می‌شود.
هاشمیان یکی از اهداف برگزاری جلسات ملاقات عمومی با گروه‌های مختلف مردمی از سوی خود و روسای دادگستری و دادستان ها در شهرستان ها را آگاهی بخشی به مردم و تقویت روحیه صلح و سازش در بین مردم برای جلوگیری از ورود پرونده به محاکم قضایی دانست و گفت: در این جلسات برخی روسای ادارات و نهادهای اجرایی نیز حضور دارند زیرا بخشی از مشکلاتی که توسط مردم مطرح می‌شود، مربوط به دستگاه های اجرایی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر