c_300_250_16777215_10_images_1_72002.jpg

ترکمن سسی - روستای قورپلجه از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در دهستان سلطانعلی و در ۱۷ کیلومتری غرب گنبد واقع است.این روستا در سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از سه هزار نفر جمعیت داشته و از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس محسوب می شود.


بسیاری از جوانان روستا در حوزه کشاورزی ، دامداری ، کارگری امور ساختمانی و خدمات مشغول هستند و معدود دانش آموختگان دانشگاهی روستا نیز امروزه در مشاغل معلمی، کارمندی ادارات و بانکها ...و یک نفر نیز در مهندسی ناوبری نفتکش در آبهای بین المللی فعالیت دارند.
از نام آوران عرصه ورزش این روستا می توان به چند چابکسوار و مربی مطرح در میادین اسبدوانی (رجال ها) و نیز به رمضان صحبتی بازیکن فعلی تیم والیبال شهرداری گنبد و نیز تعدادی پهلوان مطرح کشتی سنتی گورش (رسول بازیار و برادران آق) اشاره کرد.
شاه ولی بازیار گوینده نامدار میادین گورش معروف به بلبل صحرا اهل همین روستاست.
اکثر اعضای شورای روستا را جوانان روستا تشکیل می دهند و نشان از مشارکت فعال جوانان در عرصه های اجتماعی است.
مسجد "هوم بابا آخوند دانشمند" بزرگترین مسجد روستاست که طی دو سه سال اخیر علاوه بر نماز عیدین نماز جمعه نیز با شرکت نمازگزاران روستاهای همجوار در این روستا برگزار می شود.
مردم روستای قورپلجه ریش سفیدان یا معتمدین محلی توانمندی دارد و تاثیر گذاری محسوس مشارکت بالای مردم در انتخابات مختلف از دید کاندیداها به ویژه امتخایات مجلس دور نبوده و همواره به آرای مردم این روستا حساب ویژه ای قایل هستند.
در حال حاضر ایجاد اشتغال برای جوانان فاقد شغل، احداث سالن ورزشی در روستا، تخصیص زمین و دیوارکشی عیدگاه روستا و تعریض جاده گنبد - قورپلجه از اهم مطالبات مردمی روستا از مسولین شهرستان است.
کانال خبری تلگرامی روستای قورپلجه توسط دهیار روستا و تعدادی از جوانان دانش آموخته دانشگاهی علاقمند به توسعه روستا مدیریت می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر