c_300_250_16777215_10_images_72011.jpg

ترکمن سسی - تندیس مختومقلی فراغی در میدان کوچکی که در ورودی شرقی شهر مرزی اینچه برون اجرا شده تنها المان شهری است که در سیمای روستایی شهر مرزی اینچه برون به چشم می خورد و ضرورت محسوسی بر ارتقای سیمای این شهر وجود دارد.



پر واضح است که سیمای شهر اگر زیبا و سرسبز باشد قطعا بر روح و روان شهروندان تاثیر مثبت خواهد داشت و به نظر می رسد مدیران شهری با جلب مشارکت شهروندان در زیباسازی نماهای بیرونی و گسترش فضای سبز شهری به ویژه درختکاری می توانند ساده ترین مسیر را در این راستا طی بکنند.

برای این منظور بهره گیری از ظرفیت چهره های تاثیر گذار شهر از جملا علما و اتخاذ راهکارهای انگیزشی و تشویقی برای شهروندان فعال می تواند در فرهنگ سازی این موضوع و ارتقای سیمای شهر کمک بگیرند.

از جنبه قابلیت ها، این شهر در مجاورت مرز پل (مرز ایران - ترکمنستان) و کانون تمرکز منطقه پرحرف و حدیث آزاد تجاری قرار دارد و توجه مدیران ارشد استانی می تواند معطوف به توسعه آن باشد اما علیرغم اینکه تاکنون چندین شهردار بومی به خود دیده است ولی تاکنون آن طور که بایسته سیمای شهری ارتقای محسوسی نداشته است.

بهر حال راه اندازی منطقه آزاد تجاری و تکمیل و بهره برداری از جاده گنبد- اینچه برون موسوم به جاده نفت می تواند پیشران توسعه این شهر مرزی باشد و همسو با این توسعه، نقش موثر مدیران شهری توانمند به ویژه معاونت فنی و عمرانی در کنار مشارکت فعال مردمی موجب خواهد شد تا اینچه برون صرفا روی کاغذ شهر نباشد و سیمای روستایی آن به سرعت ارتقا یافته و جنبه عینی تری به خود بگیرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر