c_300_250_16777215_10_images_72031.jpg

ترکمن سسی - روز 17 مرداد روزخبرنگار است و هفته خبرنگار در گلستان از 10 مرداد آغاز شده است.به همین مناسبت تصاویری از خبرنگاران گلستان در شبکه های اجتماعی رسانه ترکمن سسی منتشر کردیم که با نظرات مردمی همراه بود.در زیر تعدادی از این نظرات را می خوانید:

تصویر اولی مربوط به شهر کومیش دفه است و خبرنگاران گلستانی مراسم نکوداشت شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی را پوشش می دهند. کومیش دفه ، ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ، مراسم ۲۸۴ مین سالروز تولد مختومقلی فراغی.

تصویر دومی مربوط روزهای سخت سیل است که در اول تاریکی شب دو عکاس خبرنگار در کنار جاده بندرترکمن به کومیش دفه برای پوشش خبری حضور دارند.

c_300_250_16777215_10_images_72030.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات مخاطبان :
عبدالله شیخ:
با توجه به اینکه کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت تبدیل شدن به خبر و اطلاع رسانی به جامعه دارد. حرفه خبرنگاری، با خبر سروکار دارد و خبرنگار آن را به شیوه¬های گوناگون به مخاطبان خود می¬رساند.
 لازمه خبرنگار خلاق بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت به عنوان سه اصل مهم کار خبری بتواند موفق عمل کند.
همانطور که پیامبران ما از طریق وحی توانستند جامعه را از جریان تاریکی و گمراهی مطلع سازند، خبرنگاران متعهد نیز با صدا و تصویر خبری و قلم و کاغذشان مردم جامعه را از پیرامونشان آگاه می کنند.
 اینکه چه رویدادهایی دور و برِ آنها رخ می دهد و آن رویدادها را می¬ توان از رسانه¬ های مختلف الکترونیکی، مکتوب و تصویری نشان دهند.
به قول استادان و پیشکسوتان فن خبرنگاری، تجربه، دانش و شمّ خبری مهم ترین ملزومات یک خبرنگار است که با فراگیری آنها می ¬تواند سری در سرها در بیاورد.

محمود اولی:
ضمن خدا قوت و تشکر از تمامی اهالی رسانه در پیگیری سیل گمیشان، ان شا الله خبرنگاری و نقش رسانه روزی از سطح گزارش و عکس معمول فراتر رود و به بررسی سایر جوانب رویدادها به طور تخصصی بپردازند. تحلیل دقیق عملکرد مدیران در هنگام سیل و اقدامات انجام گرفته و نگرفته تا پیگیری و گزارش دقیق و مبتنی بر واقعیت از روند بازسازی ها ....

 موسی آق :
سلام . حتما می دانید پدیده ها و بلایای طبیعی نه تنها آرامش شهروندان و تعادل ان را به هم می ریزد رسانه های جمعی، نوشتاری، دیداری و شنیداری را نیز در بحران تصمیم گیری و اطلاع رسانی دقیق قرار می دهند.
ساعت ها و دقیقه های طلایی فوت می شوند تا رسانه های جمعی داخلی امكان حضور در صحنه وقوع حوادث و بلایای طبیعی را پیدا كنند، آنها زمانی وارد عرصه خبر رسانی، تصویر برداری و گزارش دهی از این بلایای طبیعی می شوند كه عوارض و پیامدهای روانی و روحی، همه ساختارهای امید به زندگی را در مناطق متاثر از بلایای یاد شده را درهم شكسته و این بدترین شرایط ممكن برای یك رسانه خبری و جمعی است كه فقط تماشاچی فاجعه ای باشد كه بعد از خسارات این گونه بلایا به سمت تخریب روحیات مردم سوق پیدا می كند.
انتظار از خبرنگاران ان است که می بایست داوطلبانه به بازسازی روحیات افراد بازمانده از وقوع حوادث یاد شده بپردازند و با بازروایی صحیح ازواقعیت های جاری اخبارارسالی خود را بدون هیچگونه غرض ورزی و احساساتی بودن برای مسوولان و مدیران بحران مخابره كنند.
از این اصل مهم، می توان نتیجه گرفت كه خبرنگاران، گزارشگران و اصحاب رسانه در میدان بلایای طبیعی نظیر؛سیل، زلزله یا توفان و نظایر آن نقشی بالاتر از امدادرسانان دارند و در نتیجه اهمال و اشتباه آنها در رساندن خبر و، ممکن است تبعات منفی بدنبال داشته باشد.
در حال حاضر رسانه های مدرن بویژه در كشورهای مبتلا به انواع بحران های طبیعی توانسته اند گروهی از نسل جدید روزنامه نگاری با گرایش پوشش بحران های طبیعی را پرورش دهند كه بسان امدادگران و پزشكان بدون مرز در وقایع محتلف اعم از؛ فاجعه سونامی فوكوشیمای ژاپن، قحطی و خشكسالی در سومالی، توفان های مرگبار آمریكا، زلزله ویرانگر هائیتی و یا بحران لكه نفتی خلیج مكزیك وارد كارزار اطلاع رسانی شدند به بهترین شكل ممكن به انعكاس و انتشار اخبار این گونه از بلایای طبیعی پرداخته اند.
آنان بر این عقیده هستند كه فاصله زمانی وقوع حادثه تا آماده نبودن خبرنگاران بحران بدترین شرایط ممكن برای یك رسانه است كه فقط تماشاچی فاجعه ای باشد كه بعد از خرابی خانه به سمت تخریب روحیات مردم سوق پیدا می كند.

وحید قاه قولپاقی:
با سلام و تشکر از شما برای این پست جهت قدردانی از خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه . ضمنا این تصویر ی که از روزهای سخت سیل ارایه شده ، بنظر می رسد جز وظایف ذاتی رسانه و خبرنگاران محترم در هنگام مدیریت بحران باشد .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر