c_300_250_16777215_10_images_72395.jpg

ترکمن سسی - با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات آتی ، اولین نشست هم اندیشی رسمی آغزی بیرلیک گنگشی ( امین یاشولی) پنجشنبه شب ۲۸ شهریور با حضور دهها فعال انتخاباتی ، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی گنبدکاووس برگزار شد.


دکتر جلال الدین سیدی بنیانگذار آغزی بیرلیک گنگشی در این نشست هم اندیشی انتخاباتی گفت: بعد از ناکامی انتخابات های دوره دوم و سوم شورای شهر گنبد و دوره نهم مجلس شورای اسلامی، فعالان ناامید شده بودند و در نتیجه روحیه بخشی به آنها و شکل دهی به جلسات مستمر، انگیزه مضاعفی احیا و ساختاری بوجود آمد که محصول آن ائتلاف ۱۱ و در اختیار گرفتن تمامیت شورای شهر گنبد بود.
به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، سیدی خاطر نشان کرد: این پروژه را برای شورا مناسب می دانستم و اعتقادی به تکرار آن در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشتم و متاسفانه تعدادی از اعضای ای این ساختار به خودشان مغرور شدند و تجدید نظر در اصول و رویکردها و عدم توجه به انتقادات و مخالفتها عملی شد ، طوری که مخالفین متهم به خیانت می شدند.
وی خاطر ادامه داد: به خویشتنداری فعالان حاضر و اولویت اتحاد و اجماع تاکید دارم و مثال حمل حجرالاسود توسط مخالفین در ایام حیات رسول الله ، را الگویی برای همه سلیقه های حاضر می دانم.
محمد چوپانی فعال سیاسی نیز در این نشست هم اندیشی انتخاباتی با اشاره به آیه شریفه سوره بینه ( ان الذین امنوا و عملوالصالحات اولئک هم خیرالبریه ، یعنی هر آئینه کسانی که ایمان می آورند و کارهای شایسته انجام میدهند بهترین موجودات هستند) اظهار کرد : قطعا جمع حاضر که مومن و عملوالصالحات دارند مصداق همین آیه هستند و بهترین انسانها به حساب خواهند آمد.
 محمد چوپانی گفت: از من خواسته شد تا به زبان ساده با مخاطبینم صحبت کنم و به زبان ساده، وقتی به ضرورت اصلاح ساختار باید بپردازم از سه زاویه میتوان وارد شد. اولین موضوع خود مردم هستند که از ما می پرسند وقتی به ما گفتید تنها راه جبران شکست های دوره دوم و سوم شورا و دوره نهم مجلس، ایجاد ساختار است و متقاعد شدیم از خروجی ساختار حمایت کنیم چرا به مرور زمان ، محصول کار راه یافته به شورا و مجلس، نتوانست خواسته های عمومی را تامین و پاسخگو باشد و حالا که دیدیم نحیف و ضعیف و نا کارآمد شده ، چرا درستش نمی کنید؟ دریک کلام چرا ساختار را اصلاح نمی کنید؟
چوپانی تصریح کرد: موضوع دوم فعالان سیاسی و انتخاباتی و فرهنگی و اجتماعی که از آنها به قشر موثر یاد می کنیم در رنج و عذاب هستند که فرهنگ سیاسی و بار علمی و انتخاباتی با الهام و عبرتها ، چرا به انتخاب بهترینها منتهی نشده و مرتب باید در حسرت باشند و اذعان دارند که قابل تحمل نیست و باید اینبار درستش کنیم یعنی ساختار اصلاح شود.
وی ادامه داد: موضوع سوم ، کاندیداهای محترم هستند که حق دارند گله مند باشند که چرا ما را حذف کردید و اینها باید میرفتند و اوضاع بهتر نشد که هیچ ، بدتر هم شد و چطور باید توجیه شود و باید ایندفعه از عزت و کرامت ما صیانت شود پس بیاییم ساختار را اصلاح کنیم ، بصورت کلی در بحث اصلاح ساختار، ابتدا آسیب شناسی دقیق باید اولویت یابد و از تمامی ظرفیتهای محلی گنبد و حوزه دعوت و با جذب و ساماندهی آنها و متحد و متفق میتوانیم به توفیق بزرگی دست یابیم.
حالی ظهری یکی دیگر از فعالان انتخاباتی گفت: ایده حل معضلات محلی ، نماینده درمانی نیست و بهتر است حیطه اختیار یک مدیر در شهر و روستا بخوبی شناخته شود ، لازمست ساختار اصلاح شود و بیاییم هیات رئیسه و دبیر برای خودمان تعیین کنیم و این سیستم، کلیشه و تکرار ساختار قبلی نباشد.
کاکا دوجی فعال اجتماعی و انتخاباتی شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست هم اندیشی انتخاباتی با اشاره به مشروعیت بخشی به جایگاه و حساسیت موقعیت کاندیداها اظهار کرد: برای رسیدن به خروجی، ابتدا این تصمیم به خود کبندیداهای احتمالی مجلس محول واگر نیاز به انتخاب اصلح بود باید از شایسته سالاری و محک خوردن در مناظره و پاسخگویی به میزان کارآمدیش، رونمایی شود.
مشهد کاظمی میزبان این نشست هم اندیشی با بیان اراده مصمم این جمع برای اصلاح ساختار گفت : راه تعامل و گفتگوی اصولی در این مسیر مفتوح و مقدور است و زمان بعدی برای ادامه این مباحث انتخاباتی دو هفته دیگر است.
گفتنی است در این نشست هم اندیشی که با اجرای عبدالصمد صحتی و دکتر حمید زیتونلی و با حضور دهها فعال انتخاباتی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی گنبد و حوزه برگزار شد قربان محمد ابتهاج ، نورمحمد زیتونلی ، عاشور مختوم، جبارقلی مارامایی، امان محمد باصری و ناصر رحیمی نیز ، دیدگاههای خود را بیان کردند.


این مطلب با اندکی ویرایش از نوشته محمد چوپانی تنظیم شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر