c_300_250_16777215_10_images_72420.jpg

ترکمن سسی - صدها دانش آموز مقطع ابتدایی دهستان کرند سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز کردند که فضای آموزشی آنها در دست مرمت است و اول مهر ماه را در ساختمان سابق  بهداری دهستان  سر کلاس های درس رفتند.


زنگ مهر دانش آموزان مقطع ابتدایی در دهستان کرند امسال در حالی نواخته  شد که ساختمان قدیمی دبستان بدلیل مقاوم سازی از ماه های قبل دست پیمانکار سپرده شد و بنا به تصمیم متولیان امر ساختمان بهداری سابق موقتا به عنوان فضای آموزشی این دانش آموزان تعیین شد، فضایی که به دلایل متعدد مناسب آینده سازان این دهستان نمی باشد.


فضایی غیر استاندارد و دور از روستا ، دارای فقط دو اتاق در حد کلاس 40 نفره ، اتاق هایی تنگ و دلگیر ، دیوارهایی فرسوده و ترک خورده ، محیطی غیربهداشتی با احتمال آلودگی ناشی از کاربری قبلی ، فاقد سرویس بهداشتی و با کابلهای برق و سیم های فرسوده و لخت و کنتور برق سه فاز که در مجاورت دانش آموزان پایه ابتدایی می تواند تهدیدی برای ایمنی آنها باشد و با همه این محدودیت ها و کاستی ها ظرفیت صدها دانش آموز را ندارد و مهمتر از آن اگر دانش آموزان فضای آموزشی استاندارد و سلامت و شادابی نداشته باشند وضعیت تحصیلی آنها را شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد داد.


انتظار است متولیان امر درباره محیط و فضای آموزشی دلبندان و آینده سازان جامعه بی تفاوت نباشند و ضرورت دارد تا مسئولین با حضور در این مکان از نزدیک این فضا ، کاستی ها و محدودیت های آن را مشاهده و به دغدغه های والدین برای رفاه ، امنیت و آرامش صدها دانش آموز ابتدایی توجه نموده و این موضوع را در اولویت های کاری خود قرار دهند.


گرچه عمران فضای آموزشی قبلی امری پسندیده است ولی این مهم باید با برنامه ریزی و تدبیر و مدیریت زمان همراه باشد ولی متاسفانه بدون تدارک فضای آموزشی جدید، ساختمان قبلی به دست پیمانکار سپرده شد و کار مرمت دبستان قدیمی که حدود سه ماه قبل آغاز شده هنوز تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای مکان جدید یا همان بهداری سابق دهستان مشکلات عدیده ای به خصوص در پاییز و زمستان پیش رو قابل تصور است.


در نهایت توجه جدی متولیان آموزشی استان به این موضوع فرهنگی آموزشی در دهستان مرزی کرند بسیار ملموس است و تخصیص اعتبارات مورد نیاز و نظارت بر تکمیل هرچه زودتر مرمت دبستان قدیمی و تهیه وتدارک امکانات لازم برای فضای آموزشی موقت (ساختمان بهداری سابق) از مطالبات جدی اهالی این دهستان می باشد.


این گزارش با همکاری ادمین گروه سونگی داغ از دهستان کرند تهیه و تنظیم شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر