c_300_250_16777215_10_images_72451.jpg

ترکمن سسی - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از افزایش ۶۰ نفری نیروهای آتش‌نشانی استان تا پایان ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۸۹ نیرو فعالیت دارند که در سال گذشته ۴ هزار و ۶۵۷ ماموریت را انجام دادند.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری تسنیم گلستان ، میرمحمد غراوی ظهر یکشنبه در همایش استانی روز آتش‌نشان با تقدیر از روحیه ایثار و شهادت این بزرگ‌مردان، اظهار داشت: 37 پایگاه آتش‌نشانی روستایی در استان گلستان مستقر هستند که 32 پایگاه آن فعال بوده و 5 پایگاه نیاز به تعمیر خودرو دارند.
وی با بیان اینکه دهیاران وظیفه اطفا حریق در محدوده روستا را دارند، خاطرنشان کرد: گاه ماموریت های خارج از محدوده نیز در پایگاه ها انجام می شود که اطفاء حریق جنگل‌ها و مزارعی که بر اثر آتش دادن باقیمانده محصول انجام می‌شود از این دست ماموریت‌ها هستند.
غراوی تصریح کرد: در سال گذشته 4 هزار و 657 ماموریت آتش‌نشانی شهری در سطح استان گلستان انجام شد که 1406 ماموریت آن خارج از محدوده قانونی بود.
معاون عمرانی استانداری گلستان اعلام کرد: 90 دستگاه خودروی آتش‌نشانی پیشرو و سنگین در شهرها وجود دارند و 289 پرسنل خدماتی رسمی و قراردادی نیز در محدوده استان فعالیت دارند که با مصوبه اخیر 60 نفر دیگر تا پایان ماه آینده به این نیروها اضافه می‌شوند.
وی اظهار کرد: 5 شهرداری استان ساختمان آتش‌نشانی ندارند که باید سعی کنند در بودجه خود این مهم را پیش‌بینی کنند، شهرداری‌هایی که در زمینه خودرو و ایستگاه و تجهیزات آتش‌نشانی توجه ویژه را داشته باشند در تخصیص اعتبارات مورد توجه مدیریت بحران خواهند بود.
غراوی اظهار کرد: اگر در حین یک سانحه آتش‌سوزی ناگهان ماموران متوجه نقصی در تجهیزات شوند قطعا رئیس شورای شهر، شهردار و مسئول آتش‌نشانی آن شهر باید پاسخگو باشند و این مهم از طرف ما رصد خواهد شد.
معاون امور عمرانی استانداری گلستان به امر آموزش جوانان به ویژه در 2 شهر بزرگ گرگان و گنبدکاووس اشاره و اعلام کرد: در شهر گرگان 1000 نیروی داوطلب آموزش دیده‌اند که 250 نفر آن را خانم و 750 نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند، در گنبدکاووس نیز 932 نیروی داوطلب وجود دارند که 600 نفر آنان مردان و 332 نفر آن نیز بانوان هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر