c_300_250_16777215_10_images_72482.jpg

ترکمن سسی :گنبدکاووس - دومین نشست هم اندیشی گروه آغزی بیرلیک(امین یاشولی) در گنبدکاووس ، شامگاه پنجشنبه ۱۱ مهر با حضور حدود صد نفر در منزل مشاد کاظمی برگزار  شد.



محمد چوپانی فعال سیاسی انتخاباتی گنبدکاووس از برگزاری این نشست هم اندیشی خبر داده و نوشته است: ابتدا دبیر جلسه، مهندس عبدالصمد صحتی به حاضرین خوشامد گفته و موضوع را شفافیت و مشارکت همگانی در انتخاب اصلح اعلام و گذار از آسیب شناسی به کار اجرایی را یادآور شد.

دکتر جلال الدین سیدی ، پیشنهاد داد طی برآیندی دموکراتیک با نظارت کاندیداها و فعالان سیاسی و انتخاباتی ۴۰ نفر با ترکیب ۱۰ یاشولی و ۱۰ امین اعضای محلات و ۱۰ نفر از کاندیداهای ادواری مجلس و شورای شهر و ۱۰ نفر از روستاها ، در نظر گرفته شوند و ساختار آغزی بیرلیک گنگشی ( امین یاشولی) را هدایت کنند و مستلزم ورود و حضور ، در این مجموعه را عدم پیوند با کاندیداهای فعلی دانست.

 دکتر سیدی تصریح کرد بخاطر رسالتی که برای به سرانجام رساندن اصلاح ساختار یاشولیگرایی دارد ، از کاندیداتوری منصرف شده است.

مشاد کاظمی میزبان جلسه، تاکید کرد ، همواره تا اخر عمر ، برای اغزی بیرلیک ، تلاش خواهد کرد و جلسات را بجای  د‌و هفته یکبار، از این تاریخ ببعد هفته ای یکبار میزبانی خواهد کرد.

 آقای کاظمی پیشنهاد داد، اعضایی را که قرار هست جریان حاضر را محوریت کنند از اصناف و تفکیک اقشار صنفی در همراهی با فعالان سیاسی و انتخاباتی باشند .

 محمد چوپانی با قرائت آیه هشتم سوره عنکبوت ، (والدین امنوا و عملوالصالحات لندخلنهم فی الصالحین ) مصادیق این آیه را جمع حاضر معرفی کرد و گفت : موضوع نشست شفافیت و مشارکت همگانی در انتخاب اصلح تعیین شده و شفافیت بدون مشارکت همگانی مقدور نیست و انتخاب اصلح هم بدون مشارکت همگانی امکان تحقق ندارد ، در جامعه شناسی سیاسی،  انتخابات یعنی تحرک عام سیاسی و تاریخ انتخاباتهای گنبد تاکنون دو رویکرد داشته ، کار ستادی و کار ساختاری، موضوع ساختار در دو پروژه جای بررسی دارد حقیقی و حقوقی،  آنچه به این جلسه مرتبط است ساختار حقیقی است و به حضور نیروی انسانی موثر آن اشاره دارد ، ما قشر تاثیرگذار را در نخبه ها و خبره ها و سمپاتها و اکتیوها فعالان سیاسی و انتخاباتی و فرهنگی و اجتماعی ، متبلور میبینیم ، پس بیایید باهم باشیم و متحد و متفق ساختار را پی ریزی و اصلاح کنیم .

 مهندس تاجقلی کر ، روند شکل گیری دموکراتیک و شفاف کار گروه اولیه را جهت تسریع و هدفمند شدن مجموعه حاضر نیازی مهم اعلام و شفافیت و تعامل و پشتکار و صداقت و اخلاص و پرهیز از انحصارطلبی و تمامیت خواهی را از پیش شرطهای توفیق طرح کرد.

 مهندس حالی ظهری به ضرورت شکیل شدن ساختار با مشخص کردن هسته تاسیس ولو موقت اشاره و اعلام آمادگی کرد تا در صورت حضور در جمع هیات تاسیس از جانبداری از کاندیدای خود انصراف و تمام قد برای ساختار حاضر و اهداف آن مساعدت نماید.

عاشور مختوم گفت : من ساختار یاشولیگرایی را برای کار انتخاباتی مناسب میدانم و در عین حال از کار یاشولیگرایی دوره قبل انتقاد دارم و معتقد هستم باید ساختار اصلاح شود .

 صفر محمد سارلی معتقد بود خروجی نشست حاضر باید تعیین کارگروه تاسیس باشد و آسیب شناسی به دورهمی های آینده موکول شود و تمرکز اصلی این جلسه روی تصمیم و تحقق این برنامه باشد.

 عبدالناصر فرخ نیا گفت، گروه بدون هیات مرکزی یا هدایتگر که متقبل زحمات کار اجرایی باشد ، هویت ندارد ، پس اول هیات موسس از داوطلبان حاضر تشکیل شود و میتوان متمایلین بعدی را به آن اضافه کرد و این هیات را موقت تلقی و آن را به مرور تعدیل کرد ، فرخ نیا ، به آمار جمعیتی روستائیان پرداخته و لزوم حضور موثر کمی و کیفی آنها را در ساختار ، از اهم امور تبیین کرد.

 در انتهای نشست، تعداد حدود ۱۷نفر اعلام کردند در کارگروه هیات موسس اغزی بیرلیک گنگشی امین یاشولی ، حضور یابند و اسامی آنها عبارتند از: مشاد کاظمی، جلال الدین سیدی،  حالی ظهری، جبار قره ، تاجقلی کر ، اقمراد آق آتابای ، صفر محمد سارلی،  ناصر سارلی ، عبدالصمد صحتی ، امید اسدی ، عاشور مختوم،  امان محمد باصری، ،  منصور آق آتابای، مهدی عاقبتی ، محمد چوپانی و ناصر رحیمی و نورمحمد زیتونلی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر