c_300_250_16777215_10_images_72510.jpg

ترکمن سسی - خلیل رستگار: زمین ساحلی بندرترکمن اخیرا برای دومین بار میزبان رقابتی از جنس ورزش توپی والیبال ساحلی آنهم در سطح و کلاس جهانی بود; اولی در مهرماه سال گذشته و دومی در مهرماه امسال.


از نگاه ناظران جهانی (fivb) و تایید کارشناسان اهل فن نحوه برگزاری آن رویداد از سطح کیفی بالایی برخوردار بوده است. همه مربیان و بازیکنان تیم های خارجی بر این نکته اذعان داشتند که میزبانی مسابقات نسبت به رقابت های مشابه در دیگر نقاط دنیا بسیار پرشور بوده به ویژه آن که مسابقات مذکور با استقبال گسترده علاقمندان به والیبال ساحلی مواجه گردید.
تیم های شرکت کننده در تور جهانی بندرترکمن تلاش داشتند تا با گذر از دور مقدماتی پیکارها به نیمه نهایی راه یافته و بتوانند به مقام قهرمانی نائل آیند. همانگونه که دیدیم تیم های ژاپن, تایلند و لهستان با آمادگی بالایی حضور یافته و نشان دادند که تدارک لازم را جهت حضور شایسته به انجام رسانده اند. در دیدار فینال شاهد بودیم که تیم تایلند توانست علی رغم این که تیم ایران در زمین خودی بازی می کرد و حمایت تماشاچیان را پشت سر خود داشت با ارایه یک بازی منسجم و هماهنگ موفق شد با نتیجه 2-1 از سد نماینده کشورمان بگذرد.
بنا به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان قرار است این رقابت ها در تقویم سالیانه ورزشی استان گنجانده شود. بهمن طیبی ضمن تقدیر از تمامی عوامل برگزاری و حضور خوب تماشاگران افزود: پس از سیل ویرانگر که خسارت های زیادی را بر جای گذاشت لازم بود تورنمنتی را در سطح جهانی میزبانی نماییم تا شور و نشاط ورزشی به جامعه تزریق گردد.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات جهانی والیبال ساحلی همچنین باعث ایجاد زمینه های تبادل فرهنگی بیشتر بین کشورها گردیده و از سویی کمک به اقتصاد منطقه است.
 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرترکمن نیز با ابراز رضایت و مطلوب دانستن نحوه برگزاری آن مسابقات گفت: نیاز است تا تیم های ایرانی با آمادگی بیشتری در رقابت های آتی شرکت کنند.
 قدیر اونق تصریح کرد: ما پتانسیل قهرمانی در تور جهانی والیبال ساحلی را داریم.
مدیریت ورزش شهرستان بندرترکمن بیان نمود: خوشبختانه این شهرستان از زمین مناسبی جهت میزبانی رقابت های مشابه برخوردار است که این امر به تایید ناظر جهانی والیبال هم رسید.
 در این راستا رئیس هیات والیبال استان گلستان هم گفت: عوامل متعددی در برگزاری هر چه بهتر مسابقات نقش ایفا نمودند که جای تقدیر ویژه را دارد.
عیسی سنگدوینی با اشاره به این که تماشاگران جزو سرمایه های اصلی در ورزش هستند, افزود: امیدواریم تلاش ما مورد توجه مردم عزیز قرار گرفته باشد; سعی می کنیم تا در سال های آینده بر کیفیت مطلوب بازی ها بیفزاییم.
شاهپور کتوک, مدیر والیبال شهرستان بندرترکمن هم با بیان این که ورزشکاران جوان رشته والیبال ساحلی می بایست با انجام تمرینات قابل قبول زیر نظر مربیان کارآزموده, تمرینات پیگیر و مستمری را پشت سر بگذارند, اظهار داشت: مسلما نمی توان طی یک مدت کوتاه به آمادگی لازم جهت حضور در مسابقات جهانی رسید.
وی با ستودن تلاش جملگی عوامل برگزاری رقابت ها, تصریح کرد: انتظار می رود مسئولان ذی ربط با حمایت کافی از تیم های داخلی باعث رشد کیفیت رشته والیبال در شهرهای ساحلی شوند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر